مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی پویانمایی، گفت: استان گلستان به عنوان محل دبیر خانه، از 17 شهریور پنجمین دوره این جشنواره را میزبانی می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان غلامرضا منتظری گفت:این جشنواره 10 صبح یکشنبه 17 شهریور ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح و مراسم اختتامیه آن دوشنبه 18 شهریور، ساعت 17 عصر در امامزاده نور گرگان برگزار می شود.

وی افزود: طی پنج سال اخیر 140 اثر به دبیر خانه جشنواره راه یافته که این مهم نقش موثری در ارتقای سطح کمی و کیفی این هنر در استان دارد.

 وی با بیان اینکه پویانمایی از جمله صنایع هنری صاحب زبان مشترک در سراسر جهان است گفت: استان گلستان و بسیاری از استان های کشور هنوز در آغاز راه هستند اما خوشبختانه به مسیر رشد و بالندگی راه یافتند و در گام های اولیه بسار خوب عمل کردند، از این رو پیش بینی می شود در سالهای اخیر شاهد پیشرفت قابل توجهی در این حوزه باشیم.

 مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان گلستان همچنین بیان کرد: از ویژه برنامه های استان گلستان در هفته رضوی میزبان کاروان خادمان امام رضا و چهره های کشوری است و این کاروان از تاریخ 24 تا 26 شهریور ماه وارد استان می شوند و در شهر های گرگان، گنبد، مینودشت، رامیان، آق قلا، کردکوی و روستاهای مجاور مستقر می شوند.

 وی ادامه داد: این حرکت فرهنگی سبقه مردمی دارد و در سال های گذشته نیز با محوریت مردم برگزار می شده توزیع بسته های فرهنگی بین مردم از جمله فعالیت های این کاروان است.

 منتظری متذکر شد: از دیگر برنامه های این ایام می توان به برگزاری مسابقه پیامک رضوی اشاره کرد. در این مسابقه 8 نفر به قید قرعه برنده کمک هزینه سفر به مشهد مقدس می شوند و اسامی آن ها همزمان در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی پویانمایی رضوی اعلام می شود.

 مدیر کل اداره اداره ارشاد استان گلستان گفت: دهه کرامت که با فلسفه ارج نهادن به قدر و منزلت انسان و افزودن به این ارزش با تمسک به اهل بیت در چند سال اخیر برگزار می شود فرصت خوبی برای تکریم و تجلیل مقام شامخ ولایت و امامت است/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.