شهرکرد/

زیارت همراه با سیاحت و تفرج در آب و هوای دلنشین کوهستانی

شمار زيادي از زائران و گردشگران، در خلال سفر به آستان مقدس حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع)، علاوه بر زیارت، از فرصت پياده روي، سیاحت و تفرج در ارتفاعات زیبای مشرف بر اين مکان هم لذت مي برند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حرم مطهر حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع)، در دره‌اي زيبا و در دهانه كوه بلند و سرسبزي در جنوب غربي روستای شیخ شبان، به عنوان زیارتگاه و سياحتگاهي مفرح، همواره و بويژه در ايام تعطيل سال، پذيراي شمار زيادي از زائران و گردشگران است.

این بارگاه مقدس، به عنوان يكي از اماکن مهم زيارتي، فرهنگي و سياحتي استان چهارمحال و بختیاری، از ديرباز قداست معنوي خاصي نزد مردم منطقه داشته و همین امر باعث شده كه همواره خیل دوستداران و عاشقان اهل بيت (ع) از نقاط مختلف میهن اسلامی، به زيارت اين حرم نورانی بشتابند.

علاوه بر فضای معنوی و روحانی بقعه متبرکه و اشتیاق برای زیارت و عرض ارادت به محضر شریف این امامزاده واجب التکریم (ع)، چشم انداز زیبا و طبیعت بكر در ارتفاعات بالادست و مشرف بر اين سياحتگاه، همراه با آب و هوای خنک و دلنشین کوهستانی و چشمه سارهای با آب گوارا بویژه در فصول بهار و تابستان، فرصت مناسبي را براي تفرج، پیاده روی و ورزش كوهنوردی، و فاصله گرفتن از دغدغه های روزمره زندگی، در خلال سفر به اين مكان مقدس و در کنار فیض زیارت و توسل، برای زائران و گردشگران فراهم كرده است. 

بسياري از زائرین، در مناسبت های خاص، نذورات خود را در كنار اين مضجع شریف، طبخ و بین زائران توزیع مي كنند.

در حال حاضر، برخی نشست ها و اردوهاي اداری و دانش آموزی ( فرهنگی، آموزشی، ورزشی و تفریحی ) هم در این محل برگزار می شود که هیأت امنای بقعه متبرکه، آماده همکاری با ادارات، نهادها و سازمان ها در این زمینه می باشد.

روستای شیخ شبان، از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله 39 کیلومتری مرکز این استان ( شهرکرد ) واقع شده و علاوه بر وجود آستان مقدس حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) و طبیعت بکر و زیبا در منطقه حفاظت شده شیدا، به عنوان روستای « خاتم سازی » کشور مطرح و گل صنعت خاتم سازی ( خاتم کاري ) هنرمندان این روستا، دارای شهرتي ملي و جهانی است.

اهالی روستای شیخ شبان در زمینه های دیگر هنرهای صنایع دستی نظیر « قلمزنی » و « کاشی کاری » ( و کاشی سازی ) نیز دارای شهرت، استعداد و توانمندی ویزه ای هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.