طرح شافی در بیمارستان های فارس آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این طرح در استان فارس با پایش بیمارستان‌های شهرهای اقلید و آباده در شمال این استان آغاز شد.

عبدالعلی محقق‌زاده افزود: طرح شاخص‌های اعتبار بخشی فرهنگی که به اختصار «شافی» نامیده می‌شود از سال 89 برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین و آغاز شد.

این مقام مسئول بیان کرد: پارسال علاوه بر بیمارستان‌های استان ، مراکز درمانی شهرستان های‌ تابعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ارزیابی شد و براساس آن 14 بیمارستان در شیراز و 18 بیمارستان در شهرستان‌های استان ارزیابی و اعتبار‌سنجی شدند.

وی ادامه داد: پس از دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به ‌عنوان مبتکر و آغازگر این طرح بود ، دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز این طرح را اجرایی کرد.

محقق‌زاده افزود: همگن بودن جنسیتی بیماران بستری ، پوشش مناسب بیماران در بخش‌ها و اتاق عمل ، همگن‌سازی فضاهای مناسب پرسنلی ، مهیا بودن فضاهای محیط درمانی ، رعایت حریم خصوصی بیمار ، پیگیری نارضایتی بیماران ، بررسی رفتار کارکنان با بیماران ، رضایت‌مندی کارکنان بیمارستان‌ها ، تعهد سازمانی کارکنان ، اصول اخلاق فردی ، قواعد اخلاق حرفه‌ای ، نحوه پوشش ، ادای فریضه نماز ، مراقبت روحانی از بیماران و رعایت نظام آراستگی از جمله معیارهایی است که در این طرح در نظر گرفته شده است./س

برچسب ها: طرح ، شافی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.