دبير كميسيون ايمني استان هرمزگان بر ايمن سازي مدارس حاشيه جاده اي تا پيش از بازگشايي مدارس تاكيد كرد.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مهران رازمند در جلسه كميته ايمني اين اداره كل كه با حضور مسوولان آموزش و پرورش، پليس راه، هلال احمر و اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان برگزار شد، اظهار داشت: اداره كل راه و شهرسازي فعاليت خود را در اين زمينه از اول شهريور شروع كرده و تا قبل از بازگشايي مدارس به پايان مي رساند.

وي با بيان اينكه ايمن سازي مدارس حاشيه جاده ها بايد با هماهنگي پليس راه و آموزش و پرورش باشد از اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي هرمزگان خواست قبل از نصب علايم و بروز رساني چراغ هاي چشمك زن و سرعت گيرها، ايمن سازي مدارس را با توجه به اولويت هاي اعلام شده از سوي آموزش و پرورش و پليس راه نصب كند.

رئيس اداره ايمني وترافيك اداره كل راه و شهرسازي و دبير كميسيون ايمني استان هرمزگان افزود: براي تسريع در ايمن سازي مدارس، تمامي امكانات مورد نياز از سوي اداره كل راه و شهرسازي در اختيار ادارات مربوطه قرار مي گيرد تا مدارس حاشيه جاده اي با كمترين مشكل و بدون حادثه بازگشايي شود.

به گفته رازمند سلامت جان دانش آموزان مدارس حاشيه جاده اي از دغدغه هاي اصلي اوليا است كه با اقدامات در نظر گرفته شده قطعا مشكلي در اين زمينه پيش نخواهد آمد.

دبير كميسيون ايمني استان هرمزگان با بيان اينكه در سال تحصيلي 91 ـ 92 حدود 92 مدرسه در حاشيه جاده قرار داشت، بيان كرد، آمار مدارس سال تحصيلي جديد نيز بايد بزودي اعلام تا ايمن سازي آنها در دستور كار قرار گيرد.

وي همچنين با تاكيد بر استفاده از ماشين هاي ايمن براي سرويس مدارس گفت: آموزش و پرورش بايد نوع ماشين هاي در نظر گرفته شده براي سرويس مدارس در اسرع وقت به اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان اعلام كند.

به گفته رازمنداستفاده از خودروهاي ايمن و مطمئن نقش بسزايي در سلامت جان دانش آموزان بويژه در محورهاي اصلي و بزرگراهي دارد.

در اين جلسه همچنين سرهنگ مجيد زاده رئيس پليس راه استان از آمادگي پليس براي آموزش قوانين به دانش آموزان خبر داد.

وي افزود: استفاده از دانش آموزان به عنوان همياران پليس طي سال هاي گذشته آزمون خوبي بوده است. از اين رو آمادگي داريم براي هر مدرسه به 8 هميار پليس آموزش هاي لازم را بدهيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مدارس ، حاشیه ، ایمن سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار