هشتمین کنگره ملی شعر رضوی با حضور مهمانان داخلی و نیز مهمانان خارجی از 72 کشور جهان 18 و 19 شهریور در کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز در نسشت خبری با اعلام اینکه هشتمین کنگره ملی شعر رضوی امسال با برنامه های متنوعی همراه خواهد بود ، افزود: یکی از برنامه های این کنگره افتتاح نخستین شعبه بنیاد ملی امام رضا(ع) در استان کرمان و نکوداشت دو چهره برجسته کشورمان امیر برزگر و مرحوم شاهرخ اورامی است.

احمد سعیدی خاطرنشان کرد: کتابخانه ای بسیار مجهز برای این بنیاد در نظر گرفته شده تا آثار مربوط به تولیدات جشنواره ها و در صورت امکان آثار خارجی در حوزه سیره ی اهل بیت جمع آوری و به این مکان منتقل شود.

وی افزود: شاعرانی همچون امیر برزگر، علیرضا غزوه، سعید حدادیان و صابر امانی از ایران ، رستم عجمی از‌ تاجیکستان و عزیز مهدی از هندوستان به عنوان‌ چهره‌های موثر شعر آیینی در هشتمین کنگره ملی شعر رضوی در کرمان حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه پنج رویداد مهم شعری در کرمان به استقبال کنگره سراسری شعر رضوی رفتند، خاطرنشان کرد: جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی هفته گذشته در پنج منطقه از استان کرمان با محوریت شهرستان‌های جیرفت، نرماشیر، سیرجان، زرند و شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

سعیدی افزود: خروجی جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی در‌ کرمان یک هزار و 472 شعر بود که شور و شعف خاصی را در استان کرمانایجاد کرد.

وی با اشاره به ارسال 2 هزار و 100 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه شعر رضوی در کرمان تصریح کرد: در مجموع 3 هزار و 600 اثر به هشتمین کنگره سراسری شعر رضوی در استان کرمان ارسال شده است./س


برچسب ها: کنگره ، ملی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.