مدير جهاد كشاورزي شهرستان كرمانشاه گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 445 تن بذر ذرت هیبرید و بیش از 170 هزار تن ذرت دانه ای درشهرستان کرمانشاه تولید شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهریار قاسمی گفت: در همین راستا مقدار 500 تن بذر و7000 تن از انواع کود های شیمیایی از طریق مراکز جهادکشاورزی دهستانها ی تابعه در اختیار کشاورزان ذرت کار قرارگرفته است.

وی در خصوص کشت بذر ذرت هیبرید در شهرستان كرمانشاه اظهار داشت : با توجه به مشکلات تامین بذر ذرت كاران از سایر استانها ، طرح تولید بذر ذرت از چند سال گذشته توسط سازمان اجراشده که در این راستا و با تلاش کمیته بذر استان واین شهرستان وهمکاری کشاورزان حوزه عمل در سالجاری در سطح 178 هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه ذرت بذری کشت شده است.

قاسمي خاطر نشان كرد: هم اکنون میانگین تولید بذر ذرت هیبرید در سطح کشور حدود 2 تن در هکتار بوده و این در حالی است که متوسط تولید ذرت هیبرید در شهرستان کرمانشاه بیش از 5/2 تن در هکتار می باشد که با توجه به بالا بودن قیمت خرید آن نسبت به ذرت دانه ای مقرون به صرفه تر است.

وی در ادامه باتاکید براینکه استان کرمانشاه از قطب های تولید ذرت درکشور محسوب میشودگفت: کرمانشاه پس از استانهای فارس وخوزستان سومین تولید کننده ذرت درکشورمی باشد ضمن آنکه از نظر متوسط عملکرد درهکتار مقام اول را درکشورداریم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه درپایان ضمن توصیه به کشاورزان به کشت وتولید بذر ذرت هیبرید اعلام داشت: گیاه ذرت در صنایع غذایی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است و این محصول غذایی به همراه گندم وبرنج بیش از 50 درصد خوراک مردم جهان را تشکیل می دهد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، ذرت ، دانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.