سومین کارگاه ملی ظرفیت سازی مدیریت مشارکتی منابع طبیعی با هدف بهره گیری از تجارب و تخصص جوامع محلی، بهره برداران،تشکل ها،سازمانهای مردم نهاد 3 استان کشور در سمنان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان

شرکت کنندگان این کارگاه تخصصی مسائل مرتعی را در استان فارس، موضوع های جنگلی را در استان مازندران و محورهای بیابانی را در سمنان بررسی می کنند تا در یک کارگاه جمع بندی طرحی برای اقدام ملی جمهوری اسلامی ایران علیه بیابان زایی تهیه شود.

معاون ترویج منابع طبیعی ، آبخیزداری و آموزش سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه این کارگاه از اجرایی شدن طرح 5 ساله توانمندسازی جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی خبر داد و افزود : مجموع اعتبار اجرای این طرح جامع 12 میلیارد تومان است که در سال 92 افزون بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اختصاص یافته است.

مجید لقمان پور افزود : ایجاد تشکلهای فعال، آموزش و تولیدات رسانه ای ، سه رویکرد اساسی این طرح است که هم اکنون با ایجاد اتحادیه های استانی و برنامه ریزی آموزشی برای 175 هزار نفر – روز در سراسر کشور آغاز شده است.

به گفته معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور علاوه بر این طرح، پروژه تحقیقاتی تحلیل شبکه های اجتماعی نیز بصورت آزمایشی در سه استان سمنان، البرز و کهکیلویه و بویراحمد از امسال آغاز می شود.

لقمان پور با بیان اینکه این طرح تحقیقاتی در سه موضوع منابع طبیعی، کوهستانی، جنگلی و بیابانی اجرا می شود افزود : با نتایج این طرح رویکرد مدیریت و بهره برداری از منابع طبیعی با بهره گیری از مدل ها و فرمول های ریاضی تحلیل و بکلی تغییر خواهد کرد./س

برچسب ها: کارگاه ، مرتع ، بیابان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.