اخیرا در مساجد شهر دوشنبه پس از هفت سال صدای اذان از بلندگوها دوباره پخش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، در سال 2006 بر اساس دستور مقامات کمیته امور دین "تاجیکستان"، پخش صدای اذان از بلندگوهای مساجد در سرتاسر این کشور ممنوع شده بود، اما امسال از پیش از ماه مبارک رمضان، صدای اذان دوباره شنیده می‌شود .
 
در زمان ممنوعیت پخش صدای اذان از بلندگوهای مساجد، شهرداری دوشنبه اعلام کرده بود که این اقدام موجب ایجاد مزاحمت برای پیروان فرقه‌های غیر اسلامی می‌شود و به همین دلیل استفاده از بلندگو برای پخش اذان ممنوع است.
 
اما لغو این ممنوعیت به انتخابات ریاست جمهوری "تاجیکستان" در ششم نوامبر سال جاری ارتباط دارد و مقامات دولتی قصد دارند با این اقدام رای مردم مسلمان را برای نامزد مورد حمایت دولت به دست آورند.
 
اکنون این پرسش مطرح می‌شود که اقدامات اخیر دولت "تاجیکستان" در مورد نرمش در برابر گروه سلفیه و پخش دوباره اذان از بلندگوهای مساجد دائمی خواهد بود یا فقط تا زمان برگزاری انتخابات اعتبارخواهد داشت، از سوی دیگر مشخص نیست که دولت دوشنبه با موضوع ممنوعیت حجاب بانوان کارمند، دانش آموز و دانشجو یا ممنوع بودن ورود پسران زیر 18 سال به مساجد و ممنوعیت آموزش انفرادی قران و علوم اسلامی چه خواهد کرد؟


انتهاي پيام/

منبع:ايران تاجيک راديو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار