نماینده اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی گفت : بدون تردید "امامعلی رحمان" رئیس جمهور فعلی "تاجیکستان" که از سال1992 در سمت ریاست جمهوری قرار دارد، در انتخابات ماه نوامبر سال جاری این کشور کاندید خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، نماینده اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی اظهار داشت : بدون‌شک رئیس جمهور فعلی "تاجیکستان" در انتخابات آینده این کشور کاندید خواهد شد.
 
 "پاتریشیا فلور" نماینده اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی گفت: من شک ندارم که "امامعلی رحمان" رئیس جمهور فعلی "تاجیکستان" که از سال 1992 در این کشور در سمت ریاست جمهوری قرار دارد در انتخابات ماه نوامبر سال جاری "تاجیکستان" کاندید خواهد شد.

فلور  با اشاره به حضور وی در "بروکسل"، تصریح کرد : رحمان در بروکسل کاندیداتوری خود را اعلام کرد و افزود که در "تاجیکستان" همه مردم حتی مخالفین بر این باورند که رئیس جمهور فعلی در انتخابات آینده کاندید خواهد شد.
 
وی در ادامه عنوان کرد که اتحادیه اروپا امیدوار است که "تاجیکستان" انتخابات آزاد و شفاف و عادلانه‌ای را برگزار کند.
 
پاتریشیا فلور افزود: چیزی که موجب نگرانی اتحادیه اروپاست مسئله آزادی مطبوعات در "تاجیکستان" است که اکثر سایت‌های خبری و اینترنتی مسدود هستند و انجام یک انتخابات آزاد در "تاجیکستان" یکی از اهداف کلیدی اتحادیه اروپا است.
 
انتخابات ریاست جمهوری  "تاجیکستان" در ماه آبان (نوامبر) سال جاری برگزار خواهد شد و 30 آگوست تاریخ دقیق آن از طرف مجلس این کشور اعلام خواهد شد.
 
در این مصاحبه نماینده اتحادیه اروپا بر دوستی بین کشورهای آسیای مرکزی تأکید و تصریح کرد : در حال حاضر دوستی بین این کشورها یک عامل کلیدی برای جلوگیری از تنش است.
 
وی افزود: اتباع این کشورها باید مثل قبل در حال رفت و آمد باشند و مشکلات اکولوژیکی، منابع آبی، مشکلات مرزداری نباید مانعی برای ادامه دوستی شود زیرا با مذاکره قابل‌حل است.
 
وی با اشاره به فعالیت کارگروه‌های مختلف در رابطه با مشکلات آسیای مرکزی، اظهار داشت ما مشکلات منطقه را سالانه بررسی می‌کنیم در حالی که مشکلات منطقه مورد توجه سازمان ملل نیز می‌باشد.
 
گفتنی است ،پاتریشیا فلور در کنفرانس منابع آبی "تاجیکستان" حضور داشت.

انتهای پیام/

منبع:فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار