رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به تجهیز همه بیمارستان‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه امحاء زباله، گفت: این اقدام امکان بی‌خطر نمودن همه زباله‌های عفونی در بیمارستان‌های دولتی استان را فراهم کرده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ کتر سید حسام‌الدین نبوی‌زاده با بیان اینکه تا قبل از سال 87 امحای زباله‌های عفونی در بیمارستان‌های این استان به صورت سنتی و با روش سوزاندن انجام می‌گرفت، افزود: با طرح مبحث امحای زباله از چند سال پیش در کشور، بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این چند سال به این دستگاه با استاندارد بالا مجهز شده‌اند.

نبوی‌زاده گفت: اکنون در بیمارستان‌های سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت دستگاه امحای زباله راه‌اندازی شده و همه زباله‌های عفونی تولید شده در بخش‌های بیمارستانی این استان تحت پوشش این دستگاه‌ها قرار دارند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که چه زمانی باید منتظر پوشش زباله‌های عفونی مطب‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به دستگاه‌ امحای زباله‌ باشیم، تصریح کرد: دستگاه امحای زباله سازمان انتقال خون این استان خریداری شده و مراحل نصب آن در حال انجام است.

وی ادامه داد:‌ صحبت‌های لازم برای خرید دستگاه امحای زباله‌ بیمارستان شهدای گمنام تأمین اجتماعی انجام شده و به گفته مسئولان این بیمارستان، به زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود.

نبوی‌زاده تولید زباله‌های عفونی در بخش خصوصی، مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها را از دغدغه‌های اصلی خود در این حوزه دانست و گفت: برای رفع این مشکل با بخش خصوصی و نظام پزشکی وارد مذاکره شدیم.

این متولی سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات پیش‌رو در تجهیز مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها به دستگاه  امحای زباله استاندارد هم اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به میزان اندک زباله عفونی مطب‌ها، صرف هزینه خرید دستگاه مقرون به صرفه نبوده و در صورت مشارکت بخش خصوصی، همه زباله‌های عفونی مطب‌های خصوصی در یک مکان جمع‌‌آوری و به صورت بهداشتی تبدیل می‌شود.

وی تشکیل تعاونی از سوی جامعه پزشکی را نیز راه‌حل بعدی رفع مشکلات و خطرات ناشی از تولید زباله‌های عفونی در این استان دانست./ح
برچسب ها: زباله ، بیمارستان ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار