معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح سرشماری سالیانه کندوهای زنبور عسل، همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

برزو هیبتیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد افزود: این طرح سراسری، از ششم مهرماه امسال، به مدت یک هفته اجراء می شود.

وی گفت: سرشماری سالیانه کندوهای زنبور عسل، با هدف آمارگیری از تعداد کندوهای مدرن و بومی و استقرار و پراکنش آنها در استان، و همچنین کندوهای زنبورداران مهاجر و بررسی وضعیت سلامت زنبورها، بیماری های احتمالی و خسارت های وارده بر اثر حمله آفات به كندوها، و همچنین برنامه ریزی برای توسعه تولید و اشتغال در این زمینه انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این آمار گیری، کندوها و میزان برداشت عسل سالانه، و همچنین مشخصات و آدرس تولید کننده هم جمع آوری می شود که می تواند مبنای برنامه ریزی های استانی و کشوری در امور زنبور داری باشد.

هیبتیان، ایجاد زمینه و امکان تمدید دفترچه های زنبورداری و عضویت در اتحادیه زنبورداران، و همچنین بهره مندی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی را از دیگر مزایای طرح سرشماری كندوها عنوان كرد.

وی تأکید کرد: هرگونه نقل و انتقال كندوها در استان، در زمان سرشماری ممنوع است.

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از زنبورداران خواست؛ در هنگام اجرای طرح سرشماری، کارت شناسایی ملی خود را به همراه داشته باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.