علي نيكوسخن با اشاره به نياز حمايتي دولت جهت صادرات آثار چاپي گفت: برگزاري جشنواره‌ها محلي براي معرفي و نمايش آثار چاپي است.

علي نيكوسخن رئيس اتحاديه چاپخانه‌داران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، گفت: برگزاري جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي صنعت چاپ مي‌تواند تاثيرات بالايي در نمايش آثار اين عرصه داشته باشد.

وي ادامه داد: جشنواره‌ها و نمايشگا‌ها محلي براي نمايش و معرفي چاپخانه‌ها و پيشرفت‌هاي موجود در عرصه چاپ هستند و مسئولان نيز در اين راستا موفق به شناخت بيشتر صنعت چاپ مي‌شوند.

نيكوسخن افزود: اين تاثيرات مذكور را در زمان ارائه آثار بيشتر متوجه مي‌شويم و با توجه به اينكه 11 شهريور روز صنعت چاپ است، اين آثار گردآوري شده و به احتمال زياد در اوايل مهرماه آثار معرفي مي‌شوند.

رئيس اتحاديه چاپخانه‌داران با اشاره به اعتراض عده‌اي به متمركز بودن جشنواره‌ها در تهران تصريح كرد: هرچند كه جشنواره‌هاي كلي بيشتر در تهران برگزار مي‌شود ولي هم اكنون شرايط به گونه‌اي شده كه اين همايش‌هاكم و بيش در شهرستان‌ها نيز اتفاق مي‌افتد و در اين راستا ضعفي نمي‌بينيم.

نيكوسخن بيان كرد: ايران ظرفيت صادرات آثار چاپي را نيز دارد چراكه امكانات بسيار زياد است و فقط حمايت دولت را نيازمنديم تا بتوانيم درعرصه جهاني وارد رقابت شويم.

وي خاطر نشان كرد: متاسفانه دولت هنوز اين حوزه را به چشم يك صنعت نگاه نكرده واميدواريم كه هرچه زودتر به عنوان يك واحد صنعتي مطرح شود تا شاهد تسهيلات ويژه و همچنين تسهليات بانكي سهل الوصول باشيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.