یک هنرمند زنجانی، آگاهی جامعه از آثار سوء گناه را مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره قرآنی گناهان زبانی دانست و گفت: اگر زشتی گناه توسط یک هنرمند مطرح شود، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.







به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری استان زنجان، "ولی محمدی" با بیان این مطلب اظهار کرد: هنرمندان با استعانت از هنر خود می‌توانند در شیوه‌های زندگی اجتماعی، اعتقادات مذهبی، باورهای اخلاقی و عادات و رسوم، سیاست‌های حاکم بر جامعه و در کل بر فرهنگ معنوی جامعه اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها با توجه به خاص بودن می‌توانند دارای اهمیت ویژه‌ای باشند، افزود: با برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع خاص می‌توانیم یک شاخه فرهنگی را بررسی کرده و اشاعه دهیم.

این هنرمند زنجانی در ادامه با اشاره به اینکه با بررسی دوره‌های زمانی تاریخ متوجه می‌شویم که همواره هنر و جامعه ارتباطی تنگاتنگ و دو سویه داشته‌اند، گفت: ارتباط بشر با طبیعت و روابط انسان‌ها با یکدیگر عامل اصلی پیدایش هنر و ادامه آن است.

وی با بیان اینکه در جشنواره گناهان زبانی مخاطب با گستردگی موضوع روبه‌رو می‌شود، ادامه داد: در روایات آمده که بیشترین افرادی که به جهنم می‌روند به واسطه گناهان زبانی است که آن‌ها مرتکب می‌شوند.

محمدی با یادآوری اینکه خداوند در سوره "الرحمان" به نعمت زبان اشاره می‌کند، اظهار کرد: زبان، عمده‌ترین وسیله‌ای است که انسان‌ها به کمک آن با یکدیگر ارتباط کلامی برقرار می‌کنند و همچنین ایجاد مفاهیم و انتقال از طریق زبان صورت می‌گیرد.

وی، ملاک ارزش و معرفی شخصیت انسان و ترازوی عقل را زبان وی عنوان کرد و گفت: بی‌شک برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند جامعه را از آثار سوء گناهان مربوط به زبان آگاه سازد.

هنرمند نقاش زنجانی افزود: چنانچه آثار و تبعات سوء گناه در جامعه از زبان هنر گفته شود، از سوی اقشار مختلف مردم بیشتر پذیرا خواهد بود، زیرا زبان هنر یک زبان معرفتی بوده و نیازی به ترجمه آن نیست.

وی، برنامه‌ریزی دقیق و درست، استفاده از متخصصان علمی و تجربی، اطلاع‌رسانی خوب و مناسب را از جمله عوامل ارتقای کیفیت برگزاری این جشنواره برشمرد. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.