اگر شما هم قصد خرید یک کنسول کاربردی رو گرفتید که از طریق اون بتونید به کارهای روزانه خود برسید و سر دو راهی مقاله لپ تاپ یا تبلت گیر کرده اید تا آخر این مقاله با خبرنگار اورژانس آی تی همراه باشید تا تصمیم درستی در انتخاب خود بگیرید.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، از زمانی که لپ تاپ ها وارد بازار شدند و رقیبی جدی برای کامپیوترهای رومیزی محسوب می شدند، بحث بین انتخاب نوع کامپیوترهای شخصی بالا گرفت و تا همین امروز که گوناگونی کنسول ها بیشتر شده هنوز هم ادامه دارد اما تنها رعایت یک نکته رونشگر راه مبهم پیش روی شماست.

شناخت نیازهای خود
 اگر شما تنها به این سوال بتوانید پاسخ دهید 90 درصد راه را طی کرده اید و فقط انتخاب یک محصول موجود در بازار باقی می ماند که در ادامه به بررسی مزایای تبلت ها و لپ تاب ها نسبت به یکدیگر می نشینیم.

 مزایای لپ تاب ها نسبت به تبلت ها
توان پردازش بالا
توان گرافیکی بالا
 حافظه بیشتر HDD
صفحه نمایش بزرگتر
صفحه کلید تمام در کمال
ماوس
خروجی های متنوع  HDMI،RGB،AUDIO
ورودی های متنوعSDCARD،USB2،3
صدای بلندتر

مزایای تبلت ها نسبت به لپ تاب ها
وزن کمتر
عمر باطری بیشتر
حمل و نقل راحتر
ظرافت کم نظیر
گرما کمتر
استفاده راحتر و در برخی مدل ها  استفاده به عنوان تلفن همراه
استفاده به عنوان دوربین تصویر برداری

برای انتخاب یک گزینه پیش رو شما باید به سوالات زیر پاسخ دهید
 بودجه شما چقدر است؟
آیا تولید محتوا می کنید؟
از چه نرم افزارهای کاربردی بیشتر استفاده می کنید؟
غالبا نرم افزارهای مورد نیاز شما برای چه سیستم عاملی ارائه شده است؟
ابزار کار احتیاج دارید یا سرگرمی؟
به چه توان پردازشی احتیاج دارید؟
 آیا کار گرافیکی می کنید؟

حال به سوالات ذکر شده پاسخ دادید تنها یک مساله پیش روی شماست، آن هم انتخاب متناسب با نیاز شما

1- تعیین میزان بودجه شما در انتخاب لپ تاب یا تبلت به شما کمکی نخواهد کرد چون در هر مورد بازه ی قیمتی به قدری متنوع است که شما با حداقل هزینه امکان خرید هر یک را خواهید داشت.

اما در انتخاب چه تبلتی یا چه لپ تابی به پاسخ به این سوال احتیاج خواهیم داشت.

 2-تولید محتوا در کل شامل کار به اسناد الکترونیکی مثل فایل های متنی و مطالب به همراه پویانمایی می شود که کار شما را کامل وابسته به موشواره و صفحه کلید می کند در این موارد شما به یک لپ تاب احتیاج دارید.

 البته این مورد هم لازم به ذکر است که تبلت هایی هستند كه صفحه کلید و ماوس آنها اضافه می شود اما  فعلا از مقایسه آنها صرف نظر می کنیم.

3-نرم افزارهای مورد استفاده شما نقش بسزایی در انتخاب شما دارد چون بعضا نرم افزارهایی هستند که برای سیستم عامل های موجود در بازار نسخه مخصوص ارائه نداده اند و این مشکلی بزرگ برای شما خواهد شد.

 برای نمونه اگر یک ويرايشگر ویدیو هستید باید بدانید که آخرین ورژن نرم افزار تدوین ویدئو شرکت ادوبی تنها در سیستم عامل های 64 بيتي اجرا می شود  و هیچ تبلتی تا زمان انتشار این مقاله با معماری پایه 64 بیتی ارائه نشده است.

4- مسلما شما ار خرید یک کنسول کاربردی توقعاتی داريد، این توقعات می تواند اجرای برخی نرم افزارهای کاربردی باشد حالا باید بدانید که نرم افزارهای شما احتیاج به چه سیستم عاملی جهت اجرا دارد.

 اگر شما به بین سه گزینه موجودwindows وandroidو ios به یک گزینه رسیده اید دیگر چیزی تا پایان راه نمانده است.

5- بعضا برخی از دوستان کامپیوتری برار رفع امور روزانه دارند و خریدشان از جهت تکمیل کردن وسایل الکترونیکی شان است، اگر جز این دسته هستید مسلما فقط گزینه های تبلت با سیستم عامل اندروید یا IOS می تواند نیاز سرگرمی شما را ارضا کند.

 توان پردازشی مورد نیاز شما معیاری بسیار مهم در انتخاب است، چون معمولا لپ تاب ها از سرعت و توان بیشتر نسبت به تبلت ها برخوردار هستند.

 اکنون تکلیف شما روشن شده و تا پایان راه دو قدم بیشتر نمانده در این قسمت تصمیم به معرفی تازه واردهای دنیای تبلت ها داریم تا شناخت بیشتری نسبت به این لوحه های دیجیتالی داشته باشیم.

 سخن پایانی: اکنون شما  اطلاعات کاملی  از نحوه انتخاب خود پیدا کرده اید، موقع آن رسیده است که دست به جیب شده و به بازار فروش لوازم کامپیوتری بروید.



برچسب ها: تبلت ، لپ تاپ ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.