معاون تجاري سازي و ارتباط با صنعت سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران: در آبان ماه 92 از 50 شركت داراي گواهي نامه فناوري بومي تقدير مي شود.

سعيد زرندي، معاون تجاري سازي و ارتباط با صنعت سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اينكه در گذشته بر اساس قانون استفاده از حداكثر توان داخلي اين مسئوليت به سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران سپرده شده بود، در حال حاضر در ماده 17 قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان مسئوليت رصد فناوري به اين سازمان سپرده شده است.

وي با اشاره به اين موضوع كه در هفت پژوهشكده سازمان و نيز با توجه به وجود دفاتر مركزي ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم در اين سازمان با بيش از دو هزار متخصص علمي در ارتباط هستيم، اظهارداشت: با فراخوان شركت هاي توليدي جهت اخذ گواهينامه بومي سازي فناوري نزديك به صد شركت بزرگ موفق به اخذ گواهينامه توانمندي فناوري شده اند.

زرندي تصريح كرد: تهيه شناسنامه فناوري و تعيين سطح تكنولوژي و ميزان نوآور بودن و نيز قابليت علمي صاحبان صنعت از مزاياي اين گواهي نامه است كه براي نخستين بار شركت هاي فعال در اين حوزه و محصولات آن ها با استفاده از به روزترين متدها رتبه بندي كنيم تا از اين پس مصرف كننده داخلي با اطلاع از اين شرايط و با حصول اطمينان از نتيجه دلخواه خود دست به انتخاب بزند و دستگاه هاي دولتي نيز بتوانند بدون دغدغه از فناوري هاي بومي حمايت كنند.

زرندي تصريح كرد: در آبان ماه امسال از 50 شركت داراي گواهي نامه فناوري بومي تقدير مي شود، البته واحدهاي توليدي كه به مرحله بهره برداري رسيده اند، مي توانند با مراجعه به سايت http://fanavari.irost.orj در مرحله ارزيابي ثبت نام نمايند./ح

برچسب ها: گواهی نامه ، فناوری ، بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار