رئیس مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر کرونا مهمترین نگرانی در سلامت حجاج تمتع است.


سید علی ریاض در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هشدارهای بسیاری از عربستان در خصوص مبتلایان این ویروس و تعداد کشته شدگان رسیده است گفت: با توجه به فراگیری این ویروس، کرونا همچنان مهمترین  دغدغه  و نگرانی کاروان پزشکی حج تمتع است.
وی با اشاره به اصل پیشگیری و مراقبت بیان داشت: تدارکات علمی و توجیهی لازم به خصوص برای پزشکان اعزامی و مدیران کاروان ها تهیه و از طریق بروشورها و آموزش های مختلف در اختیار زائران قرار گرفته است.
ریاض با اشاره به اینکه طی 3 سال گذشته با روند کاهشی بیماران و تعداد فوتی ها مواجه بوده ایم گفت: برخورد علمی ومنطقی با ویروس کرونا و سایر بیماری ها به خصوص در بحث پیشگیری موجب کنترل بیماری ها در سفر حج و به تبع آن کاهش فوتی ها بودیم و در نتیجه امسال نیز در آن خصوص مشکل جدی نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: توزیع بروشور، ارسال پیامک های بهداشتی و درمانی در طول ایام حج به زائران، توزیع بسته های آموزشی در پشت صندلی های هواپیما، ارائه آموزش های لازم از طریق رسانه ملی و همراهی تیم بهداشتی برای تحت نظر داشتن بهداشت آب، هتل، غذا از جمله برنامه هایی است که برای سلامت زائران در نظر گرفته شده است.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به آموزش های ارائه شده، زائران نقش مهمی در حفظ سلامتی خود و مراجعه به پزشک در صورت وجود هر نوع علامت بیماری به خصوص ویروس کرونا دارند./
برچسب ها: ویروس ، کرونا ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار