آمريكايي ها تنها اثري نيست كه با الهام از ماجراي پروژه غيرقانوني روس ها ساخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خلاصه سريال: فيليپ و اليزابت جنينگز يك زوج آمريكايي و معمولي هستند كه در يكي از شهرك هاي اطراف واشنگتن دي سي زندگي مي كنند. اين زوج خوشبخت دو فرزند نوجوان دارند و با هم در شركت هواپيمايي مشغول به كارند، اما تمام اين ها دروغ و پوشش است. اين دو نفر مأمورين كار كشته "ك گ ب" اند كه سال ها قبل به عنوان يك زوج وارد آمريكا شده اند و براي شوروي جاسوسي مي كنند. حتي بچه هاي آن ها هم از اين موضوع خبر ندارند. با روي كار آمدن رونالد ريگان، تنش ها در جنگ سرد اوج گرفته و جنگي مخفيانه در خاك آمريكا آغاز شده است. سازمان سيا و واحد ضد جاسوسي اف بي آي، تمام وقت در تعقيب جاسوس هاي شوروي اند و از طرف يگر مسكو هم در اين شرايط دستورات عملياتي تازه اي را در پيش گرفته. در چنين وضعيتي ادامه فعاليت براي فيليپ و اليزابت سخت تر از هميشه به نظر مي رسد. مخصوصا وقتي كه باور آن ها نسبت به نقش و وظيفه اي كه بر عهده دارند، متزلزل مي شود.

خوب است بدانيد

- فصل اول سريال در سيزده اپيزود ساخته شده كه مدت زمان پخش آن ها بين 40 تا 60 دقيقه، متغير است. پخش فصل دوم سريال از ژانويه 2014 آغاز خواهد شد.

- جو وايزبرگ خالق سريال، در سال هاي ابتدايي دهه نود مأمور سازمان سيا بوده و به همين دليل كارهاي او از جمله سناريوي تمام قسمت هاي آمريكايي ها پيش از توليد، توسط هيئت بازبيني ناشرين اين سازمان مورد بررسي قرار مي گيرد.

- ايده اصلي ساخت سريال به پروژه غيرقانوني روسيه و افشاي حلقه بزرگ جاسوسي در سال 2010 برمي گردد. در اين پروژه مخفي، جاسوس هاي بي شماري در قالب شهروندان آمريكايي به ايالات متحده نفوذ كرده بودند و طي چند دهه، در رده هاي مختلف اطلاعات جمع آوري مي كردند و ايزبرگ جزئيات به دست آمده از اين پرونده را با اسناد به جا مانده از عمليات هاي مخفي كاگ ب در دوران جنگ سرد تركيب كرده است.

- آمريكايي ها تنها اثري نيست كه با الهام از ماجراي پروژه غيرقانوني روس ها ساخته شده. علاوه بر فيلم اكشن سالت، در يكي از اپيزودهاي ابتدايي هم شرلوك هولمز نيويوركي با پرونده اي رو به رو مي شود كه به موقعيت كلي آمريكايي ها شباهت قابل توجهي دارد./ي2

منبع:ماهنامه دنياي تصوير.
برچسب ها: آمریکایی ها ، سینما ، سالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار