با تلاش کارشناسان پليس فتا استان آذربايجان غربي سارق اينترنتي که از طريق ارسال پيامک اقدام به کلاهبرداري در اروميه مي کرد ، شناسایی و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران سرهنگ حسن کوره بلاغي گفت: در پي اعلام شکايت خانمي مبني بر برداشت وجه به صورت اينترنتي و غيرمجاز از حساب بانکي او ، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران اين پليس قرار گرفت .
وي افزود: ماموران در بررسي جزئيات پرونده متوجه شدند شاکيه چندي قبل پيامکي با موضوع برنده شدن يک ميليون توماني در قرعه کشي دريافت و متعاقب آن قرار شده با اعلام شماره حساب ، رمز دوم و ساير اطلاعات وجه جايزه به صورت اينترنتي به حساب وي واريز شود .
سرهنگ  کوره بلاغي  با اشاره به برداشت غيرمجاز مبلغي به صورت اينترنتي از حساب شاکيه ، تصريح کرد:کارآگاهان زبده اين پليس پس از چندين روز کار اطلاعاتي و بررسي استعلامات لازم از بانک عامل و کنترل کليه تراکنش هاي حساب وي در نهايت موفق به شناسايي فردي در اين خصوص شدند.
وي اذعان کرد: طی اقدامی متهم دستگير و در تحقيقات پليسي بدوا منکر هر گونه جرمي در اين خصوص شد ولي با توجه به دلايل و شواهد موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که با ارسال پيامک به شاکيه با اين مضمون که شما در قرعه کشي اينترنتي برنده شده ايد از وي خواستم تا اطلاعات حساب خود را پيامک کند و از اين طريق از نامبرده کلاهبرداري کرده ام.
سرهنگ کوره بلاغي اظهار داشت : تحقيق از متهم دستگير شده در خصوص ديگر اعمال مجرمانه و کلاهبرداري هاي وي با جديت در دستور کار قرار دارد.
رئيس پليس فتاي آذربايجان غربي در خاتمه از شهروندان خواست در مواجهه با چنين پيامک هايي در اسرع وقت پليس را مطلع و به منظور پيشگيري از وقوع سرقت هاي فضاي مجازي به هيچ عنوان اطلاعات حساب بانکي خود را در اختيار کسي قرار نداده و مراقب پيام هاي کوتاه فريبنده که از طرف افراد سودجو ارسال مي گردد، باشند./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار