یک جامعه‌شناس در خراسان‌شمالی گفت: طرد شدن دختران معتاد از خانواده، از عوامل مهم عدم پاسخ‌دهی به درمان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «مهدی نوری»، با اشاره به افزایش شمار دختران معتاد و پایین آمدن سن اعتیاد افزود: اعتیاد یک بیماری و انحراف اجتماعی است که به علل مختلف بروز می‌کند.

وی با بیان این‌که در بیشتر خانواده‌ها زمانی که دختران به مشکلاتی چون اعتیاد دچار می‌شود از سوی خانواده‌ها طرد می‌شوند، ادامه داد: این در حالی است که این فشارها برای پسرها کمتر است و یا به‌زودی از سوی خانواده‌ها به فراموشی سپرده می‌شود.

این جامعه‌شناس گفت: برخوردهای شدید نسبت به دختران سبب می‌شود تا آنها روز به روز از خانواده‌ها دور شوند و درمان‌های ترک اعتیاد اتخاذ شده برای آنها نیز کارساز نباشد و آنها دوباره به سوی استفاده از مواد مخدر گرایش می‌کنند.

نوری اعمال تبعیض میان دختران و پسران از سوی خانواده‌ها را یکی دیگر از عوامل زمینه‌ساز برای اعتیاد دختران برشمرد و افزود: متاسفانه در این استان و در برخی استان‌های دیگر خانواده‌ها بیشتر به فرزندان پسر خود اهمیت می‌دهند تا دختران.

وی با اشاره به این‌که رفتارهای انحرافی را در میان مهاجران بیشتر شاهد هستیم، تصریح کرد: متاسفانه این تفکر در میان مهاجران به‌عنوان مثال افرادی که از روستاها به شهر مهاجرت می‌کنند، وجود دارد که با نقل مکان به یک مکان جدید می‌توانند هرکاری را انجام دهند.

به گفته‌ی نوری، عدم آموزش و القای هنجار و ارزش‌های محیط جدید به مهاجران یکی از عوامل گرایش دختران به سوی مواد مخدر و اعتیاد است.

این جامعه شناس یادآور شد: تا زمانی که این آموزش‌ها به این افراد ارائه نشود این مشکلات نیز وجود دارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: معتاد ، درمان ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.