استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مسئولیت در نظام اسلامی، فرصتی است که برای جلب محبت مردم در اختیار خدمت‌گزاران قرار داده شده، اظهار داشت: منابعی که در اختیار ماست باید در مسیر مصلحت و خواست مردم صرف شود و در این صورت است که مردم همیشه در کنار دولت و حکومت خواهند بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمد علیرضابیگی در جمع اهالی روستای سرند از توابع شهرستان هریس، افزود: اگر مردم حس کنند که فاصله‌ای بین آنها و دولت نیست و مسئولان در روزهای حادثه در کنار مردم هستند مردم نیز در سخت‌ترین شرایط پشتیبان دولت خواهند بود.

وی، حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده را مصداق عینی این موضوع دانست و گفت: وقتی که معظم له بدون تشریفات و در کمال سادگی در بین چادرهای زلزله‌زدگان قدم می‌زدند تا به مردم نشان دهند که درد و رنج آنها، دغدغه همه مسئولان کشور است، همین موجب شد که امروز شرمنده مردم خود نباشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حمل 1.5 میلیون تن مصالح برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، افزود: کار بسیار بزرگی انجام شد؛ آقای فرماندار اشاره کردند که از بابت حادثه زلزله، تنها در شهرستان هریس 270 میلیارد تومان هزینه شده که برابر با بودجه 40 سال این شهرستان است.

وی با بیان این که این کار به غیر از عنایت الهی امکان‌پذیر نبود، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که روزی 400 هزار نفر از مردم ما زیر چادر بودند و با چه مشکلات بزرگی روبرو بودیم؛ اما امروز شرایط به نحوی است که آثار زلزله، کمتر در زندگی مردم دیده می‌شود، البته نمی‌گوییم هیچ مشکلی نیست اما زندگی مردم به روال طبیعی خود برگشته است.

علیرضابیگی با تاکید بر این که مصمم هستیم زیرساخت‌های مناطق زلزله‌زده را تامین و مشکلات باقیمانده را برطرف کنیم، افزود: امروز چهره روستاها در این مناطق تغییر یافته و کارهایی که انجام شده موجب شور و شعف در بین مردم شده است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت انسانی و دامی در مناطق زلزله‌زده، گفت: این نشان می‌دهد که زندگی در این مناطق، دارای منفعت است؛ البته افزایش جمعیت ایجاب می‌کند که زیرساخت‌ها را توسعه دهیم که این موضوع باید در پیش‌بینی بودجه، مورد توجه قرار گیرد.

علیرضابیگی با بیان این که آینده را امیدوارکننده می‌بینیم، تاکید کرد: مردم هم باید در استفاده از امکانات، رعایت الگوی مصرف را مورد توجه قرار دهند تا همه بتوانند از منابع و امکانات ایجاد شده استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: سیره و رفتار شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شده و مسئولان جمهوری اسلامی هم بر مبنای همان سیره و رفتار سنجیده می‌شوند.

وی با تاکید بر این که باید ویژگی‌های شخصیتی شهیدان رجایی و باهنر را در هر فرصتی بازگو کنیم، افزود: مطالبه مردم ما این است که دولتمردان جمهوری اسلامی شیوه و سیاق این دو بزرگوار را در پیش گیرند.

علیرضابیگی با اشاره به شهادت بسیاری از بزرگان کشور در سال‌های اولیه پس از انقلاب اسلامی، گفت: این اتفاقات نه تنها به استحکام نظام جمهوری اسلامی صدمه‌ای وارد نکرد بلکه باعث شد این نظام با عزت و سربلندی بیشتر راه خود را ادامه دهد و به الگوی تمام نهضت‌های منطقه و نقطه آمال آزادیخواهان دنیا تبدیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به حوادث منطقه اشاره کرد و گفت: دشمن سرمایه‌گذاری زیادی کرده بود تا انتخابات ریاست جمهوری به حوادثی مشابه حوادث کشورهای منطقه منجر شود و در خیابان‌های ایران هم مانند عراق و مصر و سوریه جوی خون راه بیفتد.

وی افزود: تلاش دشمن این است که با برهم زدن اوضاع کشورهای منطقه، ذهن و فکر مسلمانان را به این حوادث معطوف کند تا آنها بتوانند در آرامش، کشور اسراییل را تشکیل و مسلمین را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند.

علیرضابیگی با بیان این که نقشه‌های دشمنان به فضل الهی نقش بر آب شده است، افزود: در انتخابات 24 خرداد هم دشمن قصد داشت موضوع تقلب در انتخابات را القا کند چرا که در سال 88 دیدیم که با این ترفند، فشارها بر ایران بیشتر شد؛ اما تدابیر رهبری معظم و حضور پرشور مردم این مجال را به دشمن نداد و نتیجه انتخابات، تایید نظام و اقتدار ولایت فقیه بود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که دولت منتخب نماینده همه ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی است، گفت: انتخابات اخیر این امیدواری را برای مردم ایجاد کرده است که بتوانند از مشکلات عبور کنند و این مهم با وحدت و همدلی و تکیه بر معنویات امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: همه باید پشتیبان دولت منتخب باشند تا اهدافی که ملت ایران با امید به آنها این دولت را انتخاب کرده تحقق یابد.

فرماندار هریس هم در این مراسم از ساخت 5500 واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده این شهرستان خبر داد و گفت: در حادثه زلزله سال گذشته، سه هزار واحد از خانه‌های روستایی این شهرستان تخریب شده بود.

داریوش مرادی افزود: در طول یک سال گذشته 270 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان هریس هزینه شده که 50 میلیارد تومان به صورت وام بلاعوض، 174 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات بازسازی و 46 میلیارد تومان نیز برای اجرای پروژه‌های عمرانی صرف شده است.

وی با قدردانی از استاندار آذربایجان شرقی که از اولین ساعات وقوع زلزله در منطقه حضور داشت، خاطرنشان کرد: کسانی که از عملکرد دولت در جریان این حادثه انتقاد می‌کنند حتما سختی آن شرایط را درک نکرده‌اند.

عباس فلاحی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این که استاندار آذربایجان شرقی انصافا در جریان حادثه زلزله، زحمات زیادی کشید و شرایط امروز مرهون تلاش ایشان و سایر مسئولان استانی است، افزود: کاری که در بازسازی این مناطق انجام شد در دنیا بی‌سابقه است؛ البته مشکلاتی هم هست که وظیفه خود می‌دانیم این مشکلات را برطرف کنیم و حتما این موضوع را تا آخرین لحظه پیگیری خواهیم کرد./س

 

برچسب ها: منابعی ، مسیر ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.