مدیر جهاد کشاورزی نمین در آیین افتتاح این پروژه گفت: عملیات احداث این پروژه از سال 90 آغاز شده و جهاد کشاورزی نمین تاکنون برای اجرای آن پنج میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه کرده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / 
بهروز آقازاده افزود: این بند انحرافی با اهداف کنترل جریان های سیلابی رودخانه فصلی سولا ، تامین آب کشاورزی ، توسعه و بهبود کشاورزی و دامداری و ایجاد اشتغال و تغذیه سفره های زیرزمینی آب روستای کنازق احداث شده است.

وی ارتفاع این پروژه از سطح دریا را یک هزار و 321 متر و میزان اراضی پایاب آن را 300 هکتار ذکر کرد و گفت: برای این پروژه تاجی به طول 25 متر و با ارتفاع یک و نیم متر احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نمین افزود: غلات ، علوفه و یونجه و سیب زمینی مهم ترین محصولات زیر کشت اراضی پایاب این بند کشاورزی را تشکیل می دهند.

آقازاده اظهار کرد: این پروژه در حالی افتتاح می شود که پیمانکار مربوطه آن دو میلیارد ریال از جهاد کشاورزی نمین بابت اجرای آن طلب دارد.

او گفت: برای اجرای کانال دو کیلومتری برای انتقال آب این بند به مزارع و اراضی پایین دست آن به چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است/س.

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، پروژه ، بند ، انحرافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.