آمادگی کتابخانه ملی ایران برای همکاری با کتابخانه های ملی جهان در اجرای حق مولف دیجیتال

نماینده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ارائه گزارشی از از اقدامات سازمان درخصوص حق مولف ديجيتال، بر تمایل سازمان برای همکاری با سایرکتابخانه های ملی درجهت اجرايي كردن حق مولف ديجيتال تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در چهلمين كنفرانس روساي كتابخانه هاي ملي كشورها (سی.دی. ان. ال.) که با شركت روساي كتابخانه هاي ملي 160 كشور جهان در سنگاپور برگزار شد، خانم دكتر صميعي مدير كل پردازش و سازماندهي در گروه رقمي كردن مجموعه هاي كتابخانه و حقوق ديجیتال این کنفرانس، ثبت نام و شركت كرد. وی در این جلسه از وضعيت كتابخانه ملي در خصوص ديجيتال سازي منابع ، تعداد منابع اسكن شده و تعداد اشياي ديجيتالي گزارش داد. 

نماینده رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در اجلاس ایفلا، هم چنین در خصوص وضعيت حفاظت ديجیتالي و امنيت اطلاعات در شبكه و كتابخانه ديجيتالي سازمان، وضعيت انباره ديجيتالي و نرم افزار كتابخانه ديجيتالي، سازماندهي و پردازش منابع در سازمان، به كارگيري يوني مارك در پردازش و دابلين كور در كتابخانه ديجيتال توضيحاتي ارائه كرد.

در این کنفرانس گزارشی از کمیته استاندارهای ایفلا و نحوه تعامل و همکاری با سازمان جهانی ایزو و کمیته فنی )TC46 تی. سی. 46) ایزو، کمیته دسترسی آزاد به اطلاعات و آزادی بیان( اف. ای. آی. اف. ای.)، کمیته آسیا و اقیانوسیه، نشست منطقه ای یک سازمان بین دولتی برای کتابخانه های ملی آیبرو و آمریکا از سوی شرکت کنندگان در کنفرانس ارائه شد.

ارائه گزارشی از کنفرانس کتابدارن ملی اروپا(سی. ای. ان. ال.)، کنفرانس مدیران کتابخانه های ملی در آسیا و اقیانوسیه و انجمن چینی نیوفاندلند و لابرادور(سی. ای. ان. ال.) بخش دیگری از برنامه های این کنفرانس بود. هم چنین در این کنفرانس رئيس جديد ايفلا خانم "سينيكا سيپيلا" از كشور فنلاند براي سال هاي 2013 تا 2015 انتخاب و معرفی شد. گفتنی است اجلاس آینده ایفلا در سال 2014 در شهر لیون فرانسه برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار