دیلی‌تلگراف به نقل از منابع خود نوشته است تعدادی از وزرای انگلیسی به دلیل عدم حضور در جلسه رأی‌گیری پارلمان در مورد مشارکت در اقدام نظامی علیه سوریه، مورد خشم "دیوید کامرون" نخست‌وزیر قرار گرفته‌اند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، "آلن دونکان"، "دیوید گوئیک" و "استیو وب" وزرایی هستند که در تعطیلات بوده و در روز رأی‌گیری در مورد طرح دولت برای اقدام نظامی علیه سوریه، در پارلمان حضور نداشته‌اند. "جاستین گرینینگ" وزیر توسعه بین‌الملل و "مارک سیموندز" یکی از مسئولان ارشد وزارت خارجه انگلیس هم ادعا کرده‌اند که در جلسه‌ای بوده و متوجه نشده‌اند که رأی‌گیری آغاز شده است.
پارلمان انگلیس دو روز قبل با طرح "دیوید کامرون" برای همراهی آمریکا در حمله به سوریه مخالفت کرد. 285 نفر از حاضران در جلسه رأی‌گیری به طرح کامرون رأی مخالف دادند و در مقابل 272 نفر با این طرح موافقت کردند. مجموعا 10 نفر از اعضای کابینه و مشاوران کامرون به دلایل مختلف در این جلسه حضور نداشتند که حضور آن‌ها شاید می توانست اوضاع را به نفع کامرون تغییر دهد.
به نوشته دیلی‌تلگراف احتمال دارد کامرون تا هفنته آینده تغییراتی در کابینه اعلام کند و وزرای غایب در جلسه رأی‌گیری را از دولت کنار بگذارد. احتمال دارد کامرون به عنوان رهبر حزب "محافظه‌کار"، سر "جورج یانگ" ناظر حزبی را نیز تغییر دهد. ناظر حزب وظیفه دارد اعضای حزب را به رأی دادن بر اساس منافع و سیاست‌های حزب ملزم کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار