کیفیت استاندارد در ساختار فیلم های اولی مهم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد کاوری کارگردان سینمای ایران در باره ملاک هایش برای انتخاب و داوری فیلم های اولی عنوان کرد : در انتخاب فیلم های اولی مهم ترین نکته برای داوران این است که این فیلم ها تجربه اول فیلم سازان است و هنوز به پختگی تکنیکی و فیلم سازی نرسیده اند.

سازنده خود زنی با اشاره به وجود اصول ثابت در هر داوری و انتخاب تاکید کرد :  در هر جشنواره داشتن کیفیت استاندارد در ساختار فیلم برای هر داور و انتخاب کننده ملاک اصلی و مهمی است و در جشنواره فیلم اولی هم تلاش کردم چنین ویژگی را در کار انتخاب و داوریم رعایت کنم و فیلم ساز جوانی که در ساخته اش توانسته آموزش های تئوری را به نحو شایسته ای در فیلمش ارائه کرده مورد توجه قرار می گیرد .

وی با اشاره به لزوم نگاه صحیح فیلم ساز به سینما گفت : اگر این نگاه صحیح در فیلم ساز جوان وجود داشته باشد می تواند در کارش پیشرفت کند و فیلم های خوبی بسازد.

کاوری با اشاره به مناسب بودن سطح تولیدات هنرجویی در انجمن گفت: گاهی مواقع باور نمی شد که این اثر، کار اول فیلمساز باشد و حداقل بیست فیلم کوتاه را در ارزیابی ها دیدم که قابلیت شرکت در جشنواره های سراسری و رقابت با فیلمسازان را دارد که نشان از آموزش صحیح و موفقیت انجمن در کشف استعدادهای جوان در سراسر کشور است. 

دومین جشنواره فیلم اولی ها توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی از 16 تا 19 شهریور ماه به طور همزان در سراسر کشور برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار