افزايش بستر توليدات سطح كشور به عنوان گام اول در جهت تداوم و قوام جشنواره فيلم كوتاه در گرو حمايت و هدايت جشنواره فيلم اولي‌ها است.

"مجيد فلاحي" سرپرست دفتر توسيركان انجمن سينماي جوان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنواره فيلم اولي ها و اهميت آن گفت: هنرجوياني كه دوره فيلم‌سازي را مي گذرانند با حضور در اين جشنواره براي اولين بار بازخورد تلاش 15 ماهه خود را مي‌بينند و در عرصه رقابت قرار مي‌گيرند. 

وي ادامه داد: همه هنرجويان سراسر كشور به لحاظ آموزشي در يك سطح قرار دارند و در يك رقابت جدي با هم به رقابت مي‌پردازند. 

"فلاحي" افزود: در سطح كشور جشنواره با مضمون فيلم اولي‌ها نداشتيم و فيلمسازاني كه براي اولين بار فيلم ساخته‌اند مكاني را براي عرضه آن نداشتند. 

سرپرست دفتر تويسركان اظهار داشت: فيلمسازاني كه در جشنواره‌هاي فيلم كوتاه شركت مي‌كردند هم تراز و هم سنگ با يكديگر نبودند اما در اين جشنواره همه فيلمسازان در يك سطح قرار دارند. 

وي تصريح كرد: اين جشنواره براي جوانان تازه كار در بدو ورودشان ايجاد انگيزه مي كند تا فيلم‌هاي بعدي خود را بسازند. 

"فلاحي" گفت: سال گذشته تعداد محدودي در جشنواره شركت كردند اما امسال در سراسر كشور بوده و به خودي خود مخاطب بيشتري را نيز دارد و افرادي كه علاقمندند مي‌توانند اين آثار را ببينند. 

سرپرست دفتر تويسركان افزود: امسال دوره فيلم‌سازي برگزار نشد و به طبع اثري هم در جشنواره حضور ندارد اما سال گذشته يكي از هنرجويان دفتر تويسركان جزء برگزيدگان جشنواره فيلم اولي‌ها بود. 

وي در خصوص برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي افزود: برگزاري كارگاه هاي آموزشي باعث شده كه هنرجويان مطالب آموزشي را دريافت نمايند و كمك مي‌كرد كه آنها به هدفشان نزديك شوند و اطلاعات خود را در زمينه فيلم كوتاه به روز كنند. 

وي خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيم فيلم كوتاه تداوم و قوام پيدا كنند بايد جشنواره فيلم اولي‌ها را حمايت و هدايت كنيم تا بستر توليدات سطح كشور بيشتر شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار