بهرام رضايي از واگذاري اماكن تاريخي در هفته دولت خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد  با اعلام این موضوع گفت: به منظور  بهره برداری بهینه از اماکن تاریخی  و با توجه به برنامه ها و تصمیمات کمیته واگذاری استاني، تعداد 13 بناي تاريخي اين استان  به منظور كاربري جديد در بخش هاي گردشگري و صنايع دستي واگذار گرديد.

وي افزود: يکی از سیاست‌های میراث فرهنگی، تغییر کاربری بناهای تاریخی با حفظ اصالت این بناها است که این اقدام می‌تواند ضمن معرفی این آثار، در حفظ و نگه‌داری بناهای تاریخی بسیار موثر باشد. زیرا بناهایی که زندگی در آن‌ها جاری نیست؛ بیش‌تر آسیب‌پذیر هستند و گذشت زمان تاثیرات مخرب بیش‌تری بر روی آن‌ها به جای می‌گذارد.

رضايي در ادامه  با بیان این‌که تغییر کاربری بناهای تاریخی، دارای معیارها و ضوابط خاص میراث فرهنگی است؛ گفت: تغییر کاربری بناهای تاریخی باید متناسب با ساختار و اصالت تاریخی آن بناها باشد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به منظور توسعه صنایع دستی از منظر تولبد و آموزش به واگذاري خانه هاي سامعی به خانه سفال، خانه بی بی خدیجه به مرکز فعالیتهای هنری و صنایع دستی، خانه شهریاری به مرکز آموزش هنر های تجسمی، کارگاه حکیمیان به آموزش هنر های تجسمی و مجسمه سازی در يزد و خانه قیومی به خانه صنایع دستی در ابركوه، خانه انتظاری به خانه صنایع دستی در تفت، خانه سلطان در مجاورت مسجد جامع ميبد به خانه صنایع دستی، غرفه های کاروانسرای شاه عباسی به عرضه صنایع دستی و واگذاری کارگاه های سفال و سرامیک میبد برای امور تولید سفال سنتی اشاره كرد.

وي به منظور توسعه گردشگری  در حوزه آموزش و ترویج  به خانه کاشفی و  سمسار به مرکز آموزش گردشگری و خانه گردشگری در شهر يزد و از نظر مرمت و ساماندهی ابنیه  و بافت های تاریخی به خانه صادقیان با کاربری موسسه خیریه، خانه های شادمان و دانشمندی به شرکت مهندسی و عمرانی در بافت تاريخي اشاره كرد/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.