مدير دفتر شبکه تلويزيوني الميادين در واشنگتن با زير سوال بردن سخنان وزير امور خارجه آمريکا تاکيد کرد اگر واشنگتن از به کارگيري سلاح هاي شيميايي در سوريه اطلاع داشت چرا مانع نشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از الميادين، "منذر سليمان" درباره سخنان جان کري، وزير امور خارجه آمريکا، درباره سوريه گفت: سخنان وزير امور خارجه آمريکا نشان دهنده اين است که واشنگتن براي متقاعد کردن داخل و خارج آمريکا تلاش مي کند. 

وي گفت: وزير امور خارجه آمريکا در سخنانش به علت حمايت از منابع از پرداختن به جزئيات خودداري کرد. کارشناسان مي توانند  اطلاعاتي را که وي ارائه داد بررسي کنند و در بسياري از موارد اعتبار آنها را زير سوال ببرند.

منذر سليمان گفت: جان کري در سخنانش گفت که آمريکا اطلاع داشت که سه روز پيش از حمله تدابير لازم را نيروهاي نظامي سوريه براي انجام دادن حمله شيميايي اتخاذ کرده بودند؛ اگر اين طور است چرا همان موقع اين موضوع را فاش نکرد. شايد برخي ها پاسخ بدهند که آمريکا منتظر به کارگيري اين سلاح ها بود. اگر آمريکا در اين خصوص نگراني داشت، مي توانست دخالت کند و مانع از به کارگيري اين سلاح ها شود.

مدير دفتر الميادين در واشنگتن افزود: مقامات آمريکايي پيش از اين اعلام مي کردند که با دقت مسئله سلاح هاي شيميايي و احتمال انتقال آنها را از انبارها زير نظر دارند و قادر هستند تا حدودي دخالت کنند. بنابراين، اگر تدابيري به مدت سه روز براي به کارگيري اين سلاح هاي [در سوريه] آماده مي شد، چرا آمريکا مثلاً به روسيه و برخي طرف هاي ديگر در اين خصوص اطلاع  نداد تا از به کارگيري آن جلوگيري کند.

وي افزود: مسئله ديگر، موضوع اشاره نکردن به برخي منابع دوست [آمريکا] است که اين اطلاعات را ارائه کرده است که همان اسرائيل است. کاملاً واضح بود که زماني که کري از خطرها سخن گفت پيش از هر کشور ديگري از رژيم اسرائيل سخن گفت. 

سليمان افزود:  72 ساعت آينده لحظات دشواري براي مشخص شدن موضع نهايي آمريکا خواهد بود. اين مهلت براي اتخاذ هر تصميمي درباره اقدام نظام منطقي خواهد بود. ما از دو روز پيش شاهد هستيم که لحن ديپلماتيک غلبه يافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار