بازيگران يا كارگردانان بدون جسارت نپذيرفتن ريسك در يك نقش يا يك سبك كليشه مي‌شوند.

"بهرنگ توفيقي" كارگردان تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران،‌ گفت: اساسا در انتخاب بازيگر بايد از تيپ‌هاي شخصيتي و چهره‌هاي جديد استفاده كرد تا در سطح سينما شاهد پيشرفت باشيم. بازيگران بايد در خدمت فيلم و فيل منامه باشند و نبايد به سبب آنكه ايفاي يك نقش بسيار خوب و پرمخاطب بوده چندين بار در صدد تكرار آن باشند تا شايد توفيقي دوباره و شبيه بار اول نصيبشان شود چنين بازيگراني كم‌جسارت و به نوعي تنبل در زمينه انتخاب شخصيت محسوب مي‌شوند. 

وي عنوان كرد: كارگردان و بازيگر بايد در طي توليد يك اثر با يكديگر تعاملاتي برقرار كنند كه اين موضوع تا حدي به روحيات و شخصيت واقعي بازيگر و تعهدات كاري‌اش برمي‌گردد.  يك كارگردان از بازيگرش توقع دارد كه بيشترين انرژي‌اش را براي ايفاي نقش و هر چه بهتر شدن آن بگذارد كه اين امر تأثير شگرفي در توليد فيلم دارد و اين انگيزه در چهره‌هاي جديد يافت مي‌شود. 

"توفيقي" كليشه‌اي شدن يك بازيگر در تيپ يا شخصيتي و يا يك كارگردان در يك سبك كاري را در جا زدن و مرگ كاري او خواند و گفت: يك بازيگر و يا كارگردان هر زمان كه احساس كند تكراري و كليشه شده است بايد فكري به حال اعتبار و شهرت خود بكند، در غير اينصورت اين روند هيچ كمكي به پيشرفت كاري وي نخواهد كرد. 

اين كارگردان اظهار داشت: در صورتي اين روند پذيرش فكر نكردن چهره و استعدادهاي جديد ادامه يابد انگيزه‌ها به ندرت از بين خواهد رفت و تكرار در سينما و تلويزيون باعث ركود و يكنواختي آن خواهد شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار