امروزه اگر به آنجا سفر کنیم، نفسی تازه می کشیم تمام موجودات در آنجا زنده می شوند، گویی پرندگان از قفس آزاد شده اند و به سوی آسمانها پرواز می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ محیط زیست و منابع طبیعی از نعمتهای زیبای خداوندی هستند که بر هر انسانی واجب است که در حفظ آن کوشا باشند.
جنگلها، درختان با قامت بلند و سر به فلک زده میزبان انسانهایی هستند که در آنجا به بهشت زمین آمده اند، درختانی که به انسانها روحی تازه می بخشند اما انسانها...
درختانی که به انسانها روحی تازه می بخشند و نشاط را هدیه می دهند افسوس انسانها...
اما با فرهنگ سازی و آموزشهای شهروندی می توانمی زمنی را بهشتی حقیقی بسازیم و حتی با لحظه ای تعمق به آن می توانیم در حفظ منابع آن کوشا باشیم.
امروزه مقوله بازیافت سهم عظیمی از محیط زیست و منابع طبیعی را به خود اختصاص داد و نیاز به ایجاد بستر لازم برای حفظ منابع عظیم و مشارکت حداکثری شهروندان در این زمینه است.
اما در این خصوص اداره بازیافت ناحیه یک منطقه 9 با ویژه برنامه های ویژه ای جهت آموزش شهروندان اقدامات گسترده ای را انجام داده است.
واحد بازیافت ناحیه یک منطقه 9 نسبت به آموزش چهره به چهره بازیافت در خیابان مبارز و واحدهای تجاری در خیابان دامپزشکی اقدام کرد.
شایان ذکر است؛ این اقدام در راستای ترویج فرهنگ بازیافت و تفکیک مواد از مبداء و با هدف جلب مشارکت شهروندان در امر بازیافت اقدام شد.
محمد‌ آقایی رئیس اداره خدمات شهری با اعلام این خبر گفت:در راستای پیشبرد اهداف ناحیه در خصوص آموزش بازیافت و تفکیک مواداز مبداء به شهروندان واحد بازیافت اقدام به آموزش چهره به چهره بازیافت به اصناف تجاری و آموزش چهره به چهره اقدام کرد.
همچنین، با توزیع بروشورها و برنامه های متنوع نمایشی و طنزهای آموزشی با رویکرد اشاعه فرهنگ بازیافت در جهت تفکیک پسماند از مبداء اقدام شد و به منظور آشنا ساختن کودکان در امر بازیافت و اهمیت آن در حفظ طبیعت اقدام به نمایش تئاتر با موضوع بازیافت در مرکز آموزشهای شهید داوود حیدری کرد.
بنابراین، منابع غنی کشورمان را بیهوده از دست ندهیم و با آموزشهای صحیح به فرزندانمان آنرا برای نسل های مختلف حفظ کنیم./ف

برچسب ها: زمین ، روحی ، موجود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار