رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیاتی از کشور یمن تاکید کرد کشورش در برابر هر تجاوزی از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور سوریه گفت آمریکا و اسرائیل تروریسم را به خدمت خود در آورده اند.

بشار اسد تصریح کرد تهدیدها برای حمله مستقیم به این کشور بر عزم و پافشاری سوریها بر اصول ثابت و تصمیم مستقل خود که برخاسته از خواسته و اراده ملت سوریه است ، خواهد افزود .

وی گفت سوریه از خود در مقابل هرگونه تجاوزی دفاع خواهد کرد .

شماری از رهبران احزاب و نمایندگان مجلس اردن در این هیئت حضور داشتند .

بشار اسد افزود ارتش سوریه با ملت پایدار و ارتش دلاورش برای نابودی تروریسم مصمم است .

وی افزود اسرائیل و کشورهای غربی تروریسم را به تسخیر خود در آورده اند و از آن حمایت می کنند تا در خدمت منافع آمریکا یعنی تقسیم منطقه باشد.

بشار اسد خاطر نشان کرد آگاهی مردمی در کشورهای عربی یک عنصر اساسی در مقابله با طرحهایی است که منطقه را هدف قرار داده است .

وی گفت ملتها به وجود آورنده حقیقی روابط بین کشورها هستند و حمایتهای مردمی ضامن پیروزی است و این چیزی است که در سوریه اتفاق افتاده است .

هیئت یمنی نیز بر حمایت خود از سوریه در مقابله با تلاشها برای ضربه زدن به موقعیت و نقش سوریه به عنوان پایگاه قومیت ، مقاومت ادامه خواهد داد.

این هیئت افزود پایداری و پیروزی سوریه در واقع پایداری و پیروزی همه ملتهای عربی است.

نایف قانص رئیس هیئت مردمی یاری سوریه و مسائل عربی گفت: یک امیدواری بزرگ برای ما به وجود آمد که سوریه از رنج و مشقت خود عبور خواهد کرد و پیروز خواهد شد . حقایقی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه مطرح کرد روشن و شفاف و کاملا صادقانه بود و درباره بحران به روشنی صحبت کرد . ارتش عربی سوریه پیروزیهای زیادی به دست آورده است و طرف مقابل نیز ضعیف است . این را از جنایتی که آنها علیه افراد بیگناه مرتکب شدند می توان فهیمد. هدف این جنایتکاران آن بود که توجیهی برای خود پیدا کنند و کوشیدند موازنه ها را در میدانهای جنگ تغییر دهند.

عبد الله مفطری عضو مجلس نمایندگان یمن گفت : دیدار با رئیس جمهور و صحبتهایش باعث تقویت اعتماد به نفس ما شد . ما اعتماد به نفس داشتیم اما امروز زمانی که با رئیس جمهور به طور مستقیم گفتگو کردیم همین باعث شد این اعتماد به نفس ما در خصوص سوریه تقویت شود . مهمترین نتیجه این دیدار آن بود که به خواست الهی ما پیروزیم و مسائل زیادی را وی مطرح کرد . آنهایی که به صورت ساختگی بر طبل جنگ می زنند دیگر رنگشان حنایی ندارد زیرا آنها در واقع جنایتکاران جنگی هستند.

نجیبه مطهر عضو کنگره گفتگوی ملی در یمن گفت : اولا با مرد مقاومت و مرد مواضع دشوار در یک زمان دشوار یعنی بشار اسد دیدار کردیم . حفظ این کشور در این شرایط دشوار ، کار سختی است زیرا از همه طرف هدف طمع ورزی قرار گرفته است . ما به سوریه آمدیم تا بر موضع خود تأکید کنیم و از مقابله سوریه با تروریسم حمایت کنیم . سوریه با تروریسم و حامیان مالی و تسلیحاتی تروریسم مقابله می کند . ما مطمئن هستیم سوریه اجازه نمی دهد به حاکمیتش تعرض شود.

بشار اسد تأکید کرد با سوریه فقط با زبانی که در حد و اندازه تاریخ آنهاست باید صحبت شود . سوریها به اظهارات بیهوده مزدوران توجهی نخواهند کرد . ملت بزرگ سوریه تسلیم خائنان و توطئه گران علیه این کشور نخواهد شد. سختی ها بر پایبندی سوریها و غیرت آنها خواهد افزود.

کارشناسان این گفته ها را نشانه ای از بی اعتنایی اسد در برابر هشدار کشورهای غربی برای حمله به این کشور در خصوص حملات شیمیایی مشکوک ، میدانند.

همزمان با سخنان رئیس جمهور سوریه، بازرسان سازمان ملل متحد به گشتزنی و جمع آوری اطلاعات در مناطق تحت کنترل شورشیان در حومه دمشق ادامه می دهند.


برچسب ها: سوریه ، بشار اسد ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار