ظرف قیمت گذاری ارز به هیچ عنوان در دست صرافی ها نیست بلکه این موضوع صرفا مربوط به برنامه های مسئولان نظام بانکی و در نهایت مسئولان اقتصادی کشور است.

 
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، لواسانی در حاشیه مجمع آتی صرافان کشور به خبرنگاران گفت: در جایی که بحث تورم مطرح است باید موضوع عرصه و تقاضا مورد بررسی قرار بگیرد زیرا خرید و فروش ارز براساس تطابق بین عرضه و تقاضا انجام می شود.
لواسانی تصریح کرد: صرافی های کشور آمادگی صد درصدی خود را برای کمک به نظام بانکی از قبل اعلام کرده اند منتهی مشکلی که امروزه در این رابطه وجود دارد فقط در دست دولت نیست بلکه باید همه دستگاه های مربوطه و حتی رسانه ها اساتید دانشگاه حوزه های علمیه به کمک مسئولان بیایند تا شرایط فعلی بازار ارز ساماندهی شود.
دبیرکل کانون صرافان با بیان اینکه در رابطه با بحث ارز تخصص اقتصادی نداریم گفت نرخ ارز را باید متخصصان اقتصادی یعنی اقتصاد دانان تعیین کنند ما مفهوم تورم را می دانیم اما از نرخ آن مطلع نیستیم در این رابطه پارامترها تأثیرگذار دیگری مانند نسبت عرضه و تقاضا و مکانیزم تعیین نرخ ارز نیز وجود دارد.
وی در خصوص مکانیزم تعیین نرخ ارز گفت: نرخ ارز براساس نرخ روز قبل ارز در بازار و خبرهای اولیه صبح روز بعد بعلاوه میزان عرصه و تقاضا تعیین می شود که این موضوع نه در دست بانک و نه در دست کس دیگری است.  
وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اینکه آیا جامعه صرافان برنامه ای برای تعیین نرخ ارز دارد یا خیر گفت: جامعه صرافان تعیین کننده نرخ ارز نیست اما همانطور که گفته شد ما آمادگی صد درصدی خود را قبلا برای کمک به نظام بانکی اعلام کرده ایم.
وی پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه رئیس کل جدید بانک مرکزی معتقد است که قیمت سه هزار و 200 تومان برای هر دلار کاملا منطقی است اظهار داشت: ببینید ما اگر سال گذشته را در نظر بگیریم در بحث ورود توریسم به کشور با وجود افزایش نرخ دلار دیدیم که حجم ورود توریسم به کشور افزایش یافت.
اما در گذشته که نرخ دلار 1000 تومان بود اگر یک توریست از عراق به ایران می آمد فقط یک هفته در اینجا می ماند درحالی که هم اکنون با دلار نرخ سه هزار تومان همان توریسم عراقی دو هفته در ایران زندگی می کند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: کانون ، صرافان ، نظام ، بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار