معاون نظارت بر موسسات غير پولي بانک مرکزي گفت: طبق آمار بين 10 تا 12 درصد صرافي هاي کشور متخلف هستند و برنامه بانک مرکزي براي پيگيري جدي ساماندهي صرافي هاي کشور در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ابراهيم درويشي در همايش صرافي هاي سراسر کشور گفت: برنامه بانک مرکزي در رابطه با بحث صرافي ها ساماندهي آنها و حذف صرافي هاي متخلف است.

معاون نظارتي بانک مرکزي تصريح کرد: بر اساس تبصره يک ماده 96 قانون برنامه پنجم صرافي ها فقط مي توانند با مجوز بانک مرکزي به فعاليت خود ادامه دهند.

درويشي تصريح کرد: بر اين اساس طبق مصوبه ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي بررسي هاي لازم براي حذف صرافي هاي متخلف و ساماندهي آنها در دستور کار قرار گرفت که اين موضوع حتي به جلسه شوراي عالي امنيت ملي هم کشيده شد.

درويشي با بيان اينکه بانک مرکزي به طور مجدانه پيگير اصلاح ساختار صرافي هاي کشور براساس آخرين مصوبات جلسه آخر شوراي پول و اعتبار است گفت: در آخرين جلسه شوراي پول و اعتبار مصوب شد که اصلاحات لازم در رابطه با صرافي ها به سرعت انجام و حتي در نظر گرفته شد که اتحاديه هم اقدامات لازم را براي ساماندهي صرافي هاي کشور به طور ضربتي به مرحله اجرا بگذارد.

وي در رابطه با بحث سکه هم گفت: قيمت هر کدام از سکه ها به صورت جداگانه حساب مي شود ضمن آنکه در رابطه با طلا هم، قيمت هرگرم طلاي 28 عيار به صورت جداگانه محاسبه و از متقاضيان اخذ مي شود اين موضوع در رابطه با نقره هم به صورت جداگانه محاسبه و براساس نرخ تعيين شده قيمت هر گرم آن از متقاضي اخذ مي شود.

وي تصريح کرد: با در نظر گرفتن وزن سکه بازاريابي مربوط به سکه براساس سال ضرب آن انجام مي‌شود که اين موضوع در رابطه با سکه هاي يک گرمي بيشتر بايد مورد دقت قرار بگيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صرافی ، آمار ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار