گاهی وقتها با کودکانی مواجه می شویم که هیچ گاه آرام و قرار نداشته و باعث تشنج فکری و آزرده کردن اطرافیان خود می شوند به نحوی که در هیچ محفلی جایگاهی نداشته و به عنوان کودک شلوغ کار بر چسب می خورند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : کودکان بیش فعال در معرض خطر بالایی از اختلال  سلوک، شخصیت ضد اجتماعی، مصرف مواد مخدر قرار دارند چرا که فعالیت و جنب و جوش کودکان بیش فعال به نحو مفرط، خطر آفرین است.

 فدایی آسیب شناس  در خصوص تمایز کودکان بیش فعال کودکان شلوغ کار اظهار داشت: کودکان بیش فعال حتی در حالت تردید فشار از سوی والدین و مربیان از رعایت نظم و انضباط در انجام کارهای خود می گریزند و این امر تمایز بارز میان کودکان شلوغ کار و پیش فعال است.

 وی ضمن بیان خصوصیات کودکان بیش فعال ادامه داد: کودکان بیش فعال مدام در حالت تنش و درگیری هستند و یک جا ثابت نمی مانند در واقع اگر آنها را در مکانی ثابت نگه ارند، مدام با حالت بی قراری دستان خود را به هم می مالند و به این طرف و آن طرف نگاه می کنند.

 فدایی در خصوص بیولوژیک بدون پدیده ی بیش فعالی یاد آور شد: سندرم بیش فعالی ناشی از اختلالات بیوشیمیایی مغز و امری کاملا بیولوژیک است نه محیطی و از این جهت هیچ ارتباطی با مباحث تربیتی و خانوادگی کودکان ندارد.

 لازم به ذکر است: برخی از والدین باور ندارند که سندرم بیش فعالی اختلالی است که ناخواسته  گریبان گیر کودکانشان شده است و درواقع عمدی تلقی کردن رفتار آنان، برخوردی نا به جاست که با کمک خود والدین این گرهی کوری که  هیچ گاه رو به باز شدن نیست باز می شود سپس بهتر با کمی حوصله کودکان بیش فعال خود را به آرامش برسانیم./ف
برچسب ها: حس ، نقش ، کودکان ، فدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.