رييس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان رضوي گفت : 12 درصد توليد ساليانه خودرو و 14 درصد قطعات و مجموعه هاي خودرو از نظر ارزشي كشور در خراسان رضوي توليد مي شود .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، «ناصر فخر موحدي» در حاشيه برگزاري سيزدهمين نمايشگاه بين المللي خودرو و صنايع وابسته ، گفت : صنعت خودرو سازي استان يا بهره مندي از مجهزترين و پيشرفته ترين خطوط مونتاژ در كشور توان توليد يكصد و پنجاه هزار دستگاه خودرو سواري را در سال داراست كه معادل 12درصد ظرفيت توليد ساليانه خودرو كشور است .

وي با تاكيد بر اينكه در ميان بخشهاي صنعتي بخش خودرو قطعات و مجموعه هاي خودرو از اهميت بالايي برخوردار است ، گفت : در افق 1404 ، سهم صنعت و معدن در اقتصاد كشور 25درصد در نظر گرفته شده كه بطور يقين در گسترش كار صنعت و معدن تاثير بسزايي خواهد داشت و سرمايه گذاري بيشتر در اين حوزه را مي طلبد .

وي از مهمترين  راه هاي رشد اقتصادي كشور را ،  صنعتي شدن در بسياري از زمينه هاي اقتصادي دانست  و خاطرنشان كرد : به نظر مي رسد براي نيل به اين هدف ،  همگراي بيشتر بين صنعت و دانشگاه  ضروري است .

بر پايه اين گزارش ؛ سيزدهمين نمايشگاه بين المللي خودرو و صنايع وابسته كه بزرگترين نمايشگاه خودرو ايران لقب گرفته است از 5 تا 8 شهريور ماه سال جاري در نمايشگاه بين المللي مشهد برگزار خواهد شد كه خوشبختانه در سال جاري با تلاش و همت مجموعه صنعت استان (سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي و ...) اين نمايشگاه با « رشد 70 درصدي» نسبت به سال گذشته و درفضايي به مساحت 40 هزار متر مربع برگزار مي شود و با استقبال 150 شركت توليد كننده و واردكننده قطعات خودرو و بيش از 25 خودرو ساز برتر داخلي و خارجي از كشورهاي چين ، كره، ژاپن، آلمان و انگليس مواجه شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار