رئيس سازمان تحقيقات آموزش و ترويج کشاورزي با تشريح بخش از عملکرد اين سازمان طي سال گذشته از رونمايي 12 دستاورد جديد در سال جديد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ جهانگير پرهمت در نشست خبري با اشاره به عملکرد سازمان تحقيقات آموزش و ترويج کشاورزي در سال 91 گفت: ما در سال گذشته حدود 8.529 طرح تحقيقاتي را در مجموعه موسسات و مراکز تحقيقاتي وابسته به وزارت جهاد اجرا کرديم که 6417 مورد از طرح هاي فوق در سال هاي گذشته آغاز شده و 2112 مورد از آن ها در اين سال به عنوان طرح جديد آغاز شده بود.

وي با بيان اينکه اجراي 2558 طرح در سال 91 خاتمه يافته است افزود: 1795 دستاورد از مجموع طرح هاي خاتمه يافته حاصل شد.

پرهمت با اشاره به اين که اين دستاوردها در قالب معرفي ارقام، فناوري هاي پيشرفته،‌ دستورالعمل استاندارد و معيار امروز مورد استفاده بخش کشاورزي است اضافه کرد: از مجموع نتايج اين دستاوردها 16 رقم جديد در سال گذشته معرفي شد.

معاون وزير جهاد کشاورزي با بيان اين که سال 91 ، 53 دستاورد در سطح ملي رونمايي شده است، بيان کرد: طي سال جاري هشت دستاورد جديد معرفي شده و 12 دستاورد اماده رونمايي است.

پرهمت با اشاره به اين که سه مورد از اين 12 دستاورد، ارقام جديدي براي محصولات زراعي جو، سويا و چغندر قند است ادامه داد: پنج مورد از آن ها در حوزه شيلات، يک مورد در حوزه گياه پزشکي، دو مورد در حوزه جنگل و مراتع و يک مورد در حوزه خاک و آب است.

همچنين با اشاره به بخشي از عملکرد حوزه هاي ترويج و آموزش کشاورزي طي سال 91 اظهار داشت: ما در زمينه آموزش فني و حرفه اي بهره برداران کشاورزي 326 هزار و 234 نفر و در حوزه فني و حرفه اي و کار ودانش 18 هزار و 274 نفر را تحت پوشش داشتيم.

رئيس سازمان تحقيقات اموزش وترويج کشاورزي افزود: اجراي طرح مدرسه در مزرعه سال گذشته براي 311 هزار هکتار اراضي، از ديگر اقدامات ما بود که وسعت اين طرح با مجموعه اراضي و وسعتي که قبل از سال 91 شروع شده بود به بيش از 500 هزار هکتار اراضي افزايش يافت.

پرهمت اضافه کرد: اجراي طرح فوق اثرات قابل توجهي در توليد سالم، مديريت بهينه مصرف منابع پايه و افزايش عملکرد داشته است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کشاورزی ، تحقیقات ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار