عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات با اشاره به موافقت نمايندگان معاون نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: قرار شد به منظور ايجاد ارتباط و تبادل نظر ميان مجلس و اين معاونت روزهاي سه‌شنبه هر دو هفته يک باردر دفتر دولت در مجلس ديدار و گفتگو داشته باشيم.

"حسينعلي حاجي دليگاني" نماينده مردم شاهين‌شهر، ميمه و برخوار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در تشريح جلسه امروز سه‌شنبه 5 شهريورماه کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات، گفت: جلسه امروز اين کميسيون با حضور "محمد باقر نوبخت" و معاونان نظارت راهبردي برگزار شد.

 وي در ادامه افزود: نوبخت در اين جلسه بيان کرد که لايحه بودجه سال 93 را تا 13 آذر سال جاري به مجلس ارائه خواهد کرد، اين در حالي است که مجلس نيز از اين اقدام قطعا استقبال مي‌کند.
 
حاجي دليگاني با بيان اينکه نوبخت در اظهارات خود به اصلاح بودجه تاکيد داشت، تصريح کرد: ما متمم بودجه نمي‌دهيم بلکه بر اساس آنچه که در سقف بودجه است اصلاح بودجه به مجلس پرداخت خواهيم کرد.

وي افزود: معاون نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در اين جلسه به 3 محور اصلاح بودجه اشاره کرد همچنين باتوجه به اينکه دولت تنها اجازه قانوني دارد  تا 10 درصد از بودجه را در پروژه‌ها انجام دهد، بنابراين دولت تقاضاي افزايش سقف اختيارات در جا به جايي اعتبارات را دارد که قرار بر اين شد اين درخواست به صورت کتبي به مجلس ارائه کند و چنانچه اين مهم صورت گيرد و تعدادي از پروژه‌هاي نيمه تمام را به اتمام خواهد رساند.

حاجي دليگاني همچنین اظهار داشت:  در اين جلسه تاکيد شد از سهمي که از فروش حاصل از نفت به صندوق توسعه واريز مي‌شود چند درصد آن کسر شده و در بخش توسعه عمراني مورد استفاده قرار گيرد، که اين مورد با استقبال کمتري در کميسيون مواجه شد.

وي ادامه داد: نوبخت در اين جلسه همچنين اعلام کرد ستادي براي عملياتي کردن بودجه دستگاه‌هاي اجرايي تا آخر امسال تشکيل خواهد داد.

حاجي دليگاني با طرح اين سوال از نوبخت که ادغام مجدد دو معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و توسعه مديريت و نيروي انساني و تشکيل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و بهره‌وري به صورت لايحه به مجلس ارائه مي کنيد؟ نوبخت در پاسخ به اين سوال گفت: ديدگاه ما بر اين اساس است که اين طرح را به صورت لايحه به مجلس بدهيم.

عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات در پايان با اشاره به موافقت نمايندگان معاون نظارت راهبردي رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: قرار شد به منظور ايجاد ارتباط و تبادل نظر ميان مجلس و اين معاونت روزهاي سه‌شنبه هر دو هفته يک باردر دفتر دولت در مجلس  ديدار و گفتگو داشته باشيم.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار