هفتمین جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان ایران، با حضور هنرمندان 13 استان کشور، به مدت سه روز، در فرهنگسرای شهر بروجن، در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

هنرمندان رشته موسیقی از استان های اصفهان، فارس، خوزستان، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، به مدت 3 روز ( از روز دوشنبه 4 شهریورماه 92 )، در هفتمین جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان ایران در بروجن، حضور دارند.

این جشنواره موسیقی در دو بخش گروه نوازی و تکنوازی برگزار می شود که بخش تک نوازی، سازهای کوبه ای نظیر تنبک، دهل، نقاره، دف، سازهای کششی مانند کمانچه و سازهای بادی از جمله نی، شمشال، نرمه نای، دوزله، سرنا، کرنا، بالابان، نی انبان و سازهای مضرابی، مانند تنبور، دیوان، دوتار، قپوز و چگور را شامل می شود.

اجرای شاهنامه خوانی و مقام خوانی نیز از بخش های دیگر هفتمین جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان ایران است.

در حاشیه برگزاری جشنواره موسیقی، نمایشگاه تابلوهای نقاشی توسط انجمن هنرهای تجسمی بروجن نیز در نگارخانه فرهنگسرای این شهر با موضوع موسیقی و با بیش از ۵۰ اثر گشایش یافت.

جشنواره های پیشین موسیقی زاگرس نشینان نیز در شهر بروجن برگزار شد.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.