اساتید و معلمان که در راه شناخت علوم گام بر می دارند، معادن استحصال نشده جامعه هستند و خودسازی اساتید لازمه اثربخشی دانش حقیقی به دانش پژوهان است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در آخرین روز از کارگاه دانش افزایی اساتید در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: ارزشگذاری وجود انسان به عنوان خلیفه الله و شناخت ابعاد روحی نه جسمی انسان را به این نکته می رساند که علم و آگاهی جان مایه حیات بشری است و علم و آگاهی به علوم اصولی به علوم حضوری و واقعی و یافتن با تمام وجود است.

وی در جمع اساتید و نخبگان با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: اساتید و دانش پژوهان که در مقام تعلیم قرار دارند، باید بدانند که با شناختن، یافتن و ساختن خود و از همه مهمتر خودشناسی می توانند ماندگار شوند و جوانان و دانشجویان را به اهداف والا رهنمون کنند.

حجت الاسلام کاظم صدیقی در ادامه تصریح کرد: شناخت علم و قدرت قابل تفکیک نیستند و افرادی که در مقام تعلیم و تربیت قرار دارند باید با آگاهی از شناخت حقیقی خود و وجدان که صبغه الهی دارد. ارزش واقعی علم پرشد و جوانان را با علم و تزکیه به اهداف والا رهنمون سازند.

امام جمعه موقت تهران در جمع اساتید و نخبگان دانشگاه علوم بهزیستی و در آخرین روز از کارگاه دانش افزایی اساتید ضمن تشکر از استقبال اساتید اذعان داشت: اساتید نیز باید در گام اول که کشف ظرفیت وجودی خویش است، گام بردارند تا بتوانند اثربخشی لازم را داشته باشند و در انتقال مفاهیم به جوانان بدانند که آنچه اثر می کند حرف نیست، سخنوری و هیجان آنی نیست، بلکه باید صاحب نظر باشند و با نجات درونی خود، تهذیب نفس و از خودگذشتگی جوانان را در عبور از موانع یاری رسانند و با تربیت خود به مفهوم واقعی، این امانت را به جوانان میهن اسلامی نیز برسانند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.