طي تدابير جديد نظام پرستاري كشور افراد بي‌سواد نيز مي‌توانند از دوره‌هاي آموزشي اين سازمان بهره‌مند شوند.

محمد ميرزا بيگي رئيس كل سازمان نظام پرستاري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، افزود: با توجه به نياز روزافزون جامعه به خدمات مراقبتي در منازل نظير نگهداري از سالمندان و نگهداري از كودك اين موضوع را از اهميت خاصي برخوردار كرده است.

وي گفت: متأسفانه نوعا هم بازرسان ما كه براي بررسي اين مراكز يا مطب يك پزشك به خود اين جرأت را داده‌اند كه بدون سواد لازم يكسري اقدامات مراقبتي و پرستاري را در منازل ارائه دهند.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه اين مسئله با جان و سلامت مردم سر و كار دارد سازمان نظام پرستاري بر آن شد تا فكري در جهت ساماندهي اين وضعيت بكند بنابراين در تلاشيم تا به زودي با راه‌اندازي دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت براي داوطلبان خدمات رساني در اين عرصه بتوانيم فعالان اين عرصه را به لحاظ مهارتي توانمند كنيم.

ميرزابيگي يادآور شد:البته هنوز موضوع در دست بررسي است و شوراي عالي نظام پرستاري در حال بررسي ضوابط اين دوره‌هاي آموزشي و تعيين نامي ويژه براي آموزش ديدگان اين خدمات مراقبتي است. اين دوره‌هاي مراقبتي و مردم ياري در بيمارستان‌ها به نام "بيمار يار" خوانده مي‌شود ولي هنوز در مورد مكاني كه در سطح اجتماعي و منازل بخواهد خدمات رساني كنند نامي انتخاب نشده است.

وي مدت اين دوره‌هاي آموزشي را حداقل 3 ماهه و حداكثر 5 ماهه تخمين زد و خاطر نشان كرد: در واقع اين دوره‌هاي آموزشي چيزي شبيه به دوره‌هاي كمك بهياري است اما كمك بهيار براي خدمات بر بالين و بيمارستان‌ها مي‌بيند ولي اين نيروها براي ارائه خدمات در منازل آزموده مي‌شوند./ع2

برچسب ها: آموزش ، پرستار ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار