عضو انجمن قلب ایران گفت: پرستاران، نقشی حیاتی در جریان درمان را در بیماران قلبی ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران در ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی، دکتر عباس آزاده جو، در خصوص نقش موثر پرستار در درمان اکثر بیماری های قلبی خاطرنشان کرد: برای درمان، پرستاری نقش ویژه ای دارد و می تواند با ایجاد شرایط ریلکسیشن، بیمار را از هرگونه استرس دور نگاه دارد.

وی با بیان اینکه قلب نیاز به عاطفه و رژیم غذایی پر کالری دارد، اظهارکرد: استرس های فراوان و الگوی غذایی نامناسب، در حال حاضر، مشکل بزرگ جامعه است که حتی جوانان را درگیر خود کرده  است.

آزاده جو تصریح کرد: دقت پرستار و توجه به تغییرات بیمار بسیار حائزاهمیت است و حتما باید مانیتورینگ دقیق و مداومی از بیمار وجود داشته باشد و پرستاران باید توجه کافی داشته باشند که برای دریافت نبض بیمار،نه به مانیتور و نه حتی قلب اطمینان نکنند، بلکه بهترین راه دریافت دقیق نبض، دست های گرم بیمار است، چرا که گاه مانیتور و قلب می توانند گول زننده عمل کنند.

این عضو هیئت انجمن قلب ایران اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که پرستار باید با پزشک در تعامل باشد و باید نقش خود را به خوبی ایفا کند و نقد سازنده و مفید خود را در اختیار پزشک قرار دهد./ع2
برچسب ها: پرستار ، پزشک ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار