رژیم دارها میوه های تابستانه ممنوع را بشناسند.

 

کارشناس تغذیه بیمارستان بوعلی سینا ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: اگر رژیم لاغری دارید، باید بدانید که هلو، شلیل، آلو زرد، انگور و گلابی جزو میوه‌های ممنوعه برای رژیم دارها به حساب می آیند.

مظفری افزود: هر عدد شلیل حدود 50 کالری دارد، هر عدد آلود زرد 75 کالری و هر عدد هلو 60 کالری دارد، در 100 گرم انگور 80 کالری و در همین میزان گلابی هم 60 کالری وجود دارد. بنابراین سعی کنید برای چاق‌تر نشدن در روزهای تابستان دور این میوه ها را خط بکشید.

وی با اشاره به اینکه برای لاغر شدن، هر میوه‌ای که ویتامین C داشته باشد توصیه می شود، تصریح کرد: مرکبات بهترین منابع ویتامین C هستند اما به جز آنها، توت فرنگی، انبه، آناناس و کیوی و هندوانه هم منابع خوبی از ویتامین C هستند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه کسانی که روزانه مقادیر بیشتری از ویتامین C مصرف می‌کنند، کمر و پشت باریک‌تری دارند، گفت: آنها در انجام ورزش‌های هوازی هم 25 درصد بیش از دیگران چربی می‌سوزانند.

مظفری افزود:یک فنجان آناناس تازه 25 میلی‌گرم ویتامین C و 100گرم آن 45کیلوکالری دارد که البته نسبت به هندوانه و خربزه و طالبی میوه پرکالری‌تری به حساب می‌آید اما جزو کالری منفی‌ها به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: توت فرنگی هم که در هر 100گرم آن 35کیلو کالری وجود دارد، جزو میوه‌های غنی از ویتامین C است که با خوردن 8 عدد از آن می‌توانید 40 درصد نیاز روزانه‌تان به این ویتامین را برطرف کنید./س

برچسب ها: رژیم ، میوه ، تابستانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.