"ژبینیو برژینسکی" مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی درباره تهدیدات آمریکا علیه سوریه خاطرنشان کرد : دولت اوباما فاقد استراتژی مشخص در قبال کشورهای خاورمیانه است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی دویچه وله ؛ وی در ادامه مصاحبه خود با این شبکه و در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات مقامات آمریکایی در قبال استفاده سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم خود و نیز اقدام نظامی واشنگتن در این موضوع را تایید می کنید ، تاکید کرد : معتقدم این اقدام اگر انجام گیرد باید در راستای استراتژی کلان در کل منطقه باشد نه اینکه یک حمله نظامی صرف به سوریه ، چرا که در این صورت هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد . 

وی در ادامه افزود : آمریکا از چه سیاستی در منطقه استفاده می کند ؟ چه کسانی در این طرح حضور داشته و چه کسانی نقشی در آن ندارند ؟ این سوالات در ذهن تمام مردمانی که قرار است وارد جنگ تازه ای شوند مطرح می شود . اگرچه تبلیغات رسانه ای و سخنان فریبنده مقامات آمریکایی وجهه نامناسب تجاوز و جنگ را متعادل می کنند با این حال نمی توان انتظار داشتنمای ناخوشایند جنگ و تبعات آن را نادیده گرفت . 

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا اوباما از استراتژی خاصی در سوریه و اقدام نظامی در این کشور پیروی می کند ، گفت : اگر چنین چیزی وجود داشته باشد بسیار محرمانه خواهد بود . مشکل سوریه بخشی از معمای لاینحلی است که آمریکا در منطقه ایجاد کرده است . راه حل آن نیز نمی تواند تنها متکی به گزینه نظامی یا فقط در انحصار قدرت های غربی باشد .

فرانسه و انگلیس جز کشورهایی هستند که موافق حمله نظامی آمریکا به سوریه هستند در حالی که نگاهی به تاریخچه این دو کشور نشان میدهد هر دوی آنها از قدرت های امپریالیستی و استعمارگر منطقه هستند . 

وی همچنین خاطرنشان کرد : آمریکا و هم پیمانان وی که قصد اجرای طرح حمله به سوریه را دارند باید دارای سیاستی خاص و تعیین شده باشند که به نظرم آمریکا ، فرانسه و انگلیس فاقد آن هستند . 
برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، برژینسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار