آنسامبل باروک پارسیان به سرپرستی آیدین احمدی نژاد آثاری از دوره های«باروک و روکوکو» را با توجه به قواعد علمی همان دوران 14 و 15 شهریور در تالار رودکی به روی صحنه می برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران(نای)، آیدین احمدی نژاد  ضمن اعلام این خبر گفت: پیش از این قصد داشتیم ارکستر پارسیان را با ترکیب آنسامبل های تخصصی تر و با اجرای قطعاتی متناسب به روی صحنه ببريم که در اولین گام آنسامبل باروک پارسیان را تشکیل دادیم.

سرپرست آنسامبل پارسیان در ادامه افزود: ما عنوان این کنسرت را که 14 و 15 شهریور برگزار می شود«لافلیا» نامگذاری کرده ایم؛ دلیل این نامگذاری نیز این بوده که«لافلیا» اسم یکی از قطعات ویوالدی است که در این کنسرت اجرا می شود. «لافلیا» در واقع عنوان تمی قدیمی مربوط به قرن 14 میلادی است که آهنگسازان بسیاری با استفاده از آن آثاری را خلق کرده اند.

وی همچنین عنوان کرد: ما در این اجرا آثاری از آهنگسازانی چون«لویی کوپرَن»، «جُوانّی سامّارتینی»، «آنتُنیو ویوالدی»، «تُمازوآلبینُنی» و «کارل فیلیپ اِمانوئِل باخ(فرزند باخ(» را اجرا خواهیم کرد.

آیدین احمدی نژاد ادامه داد: در واقع ما آثاری از دوره باروک و اوایل دورن روکوکو را با توجه همان قواعد علمی دوران خودشان به اجرا در خواهیم آورد. به همین دلیل در شکل و شمایل گروه نیز سعی کرده ایم به دوران باروک نزدیک شویم و از گروهی استفاده کردیم که حجم صدایی کمتری نسبت با ارکسترهای بزرگ امروزی دارد.

سرپرست آنسامبل پارسیان گفت: در این کنسرت آتنا اشتیاقی(تکنواز ویلنسل)، امیر حسین محمدیان(تکنواز فاگوت و ویلن)، آرین قیطاسی(تکنواز ابوا)، نگار افاضلی و بابک کوهستانی(ویلن)، هادی اسماعیلی(کنترباس)، آیدین منعم(هاپسی کورد) و خود من به عنوان تکنواز و نوازنده ویلنسل به روی صحنه می رویم.ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار