عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر غربی‌ها حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسند و این مسئله را بپذیرند که ایران به فعالیت غنی‌سازی ادامه دهد انتقال پرونده‌ هسته‌ای به وزارت امور خارجه منعی نداشته و لذا وزارتخانه مذکور می‌تواند این مسئله را پیگیری کند.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتقال پرونده هسته‌اي از شوراي امنيت ملي به وزارت امور خارجه گفت: ما باید موضوع انرژی هسته‌ای را به سر و سامان برسانیم.    
 
وی ادامه داد: اگر غربی‌ها حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسند و این مسئله را بپذیرند که ایران به فعالیت غنی‌سازی ادامه دهد،‌ انتقال پرونده‌  هسته‌ای به وزارت امور خارجه منعی نداشته و در این صورت وزارت امور خارجه می‌تواند این مسئله را پیگیری کند.    
 
حقیقت‌پور در ادامه تصریح کرد: تا هنگامی که غربی‌ها در مقابل پذیرفتن حق هسته‌ای ایران مقاومت می‌کنند انتقال پرونده هسته‌ای به وزارت امور خارجه کوچک کردن آن است، زیرا در این صورت حمایت سه قوه و مسئولان تراز اول نظام را همراه خود نداشته و این مسئولیت صرفا در اختیار یک وزارتخانه قرار می‌گیرد.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پايان اظهار داشت: اگر قرار است انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه تحقق پیدا کند باید اول غربی‌ها حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسند و  بعد از گذشتن از این چالش می‌توانیم برای انتقال پرونده به وزارت امور خارجه اقدام کنیم.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار