بر اساس نظر خانه ملتي‌ها هر کدام از شعب دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی، تعزیرات حکومتی و شعب تجدید‌نظر آنها باید ظرف مدت یک ماه از زمان تحویل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز رسیدگی و رأی نهایی را صادر کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور اقتصادی و دارایی به مجلس اعاده شده از سوی شورای نگهبان، اصلاحیه ماده 40 لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصویب نمایندگان رسید.

این ماده بدین شرح است:

هر کدام از شعب دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی، تعزیرات حکومتی و شعب تجدیدنظر آنها ظرف یک ماه از زمان تحویل این پرونده باید رسیدگی و رأی نهایی را صادر کنند مگر مواردی که قصد نوع جرم و یا تخلف و علل دیگر تکمیل شدن تحقیقات نیاز به زمان بیشتری داشته باشد که در این صورت حسب مورد مرجع رسیدگی‌کننده موظف است علت تأخیر را به صورت مکتوب به مقام مافوق گزارش دهد. عدم ارسال این گزارش موجب محکومیت انتظامی تا درجه سه می‌شود.

این ماده با رأی‌گیری در صحن علنی مجلس از مجموع 214 رأی، 152 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع کسب کرد از این رو این ماده به تصویب نمایندگان رسید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار