سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : شهید رجایی که این هفته به مناسبت شهادت آن بزرگوار نامگذاری شده است نماد خدمت خالصانه به مردم بود که با عشق و علاقه به مردم خدمت کرده و از ارزشهای انقلاب اسلامی پاسداری می نمود.

به گزارش گروه  علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد؛جعفر توفیقی  در مراسم روز کارمند وزارت علوم  با اشاره به اینکه خدمات شهید باهنر نیز برای کشور زبانزد خاص و عام است از جامعه دانشگاهی کشور بویژه کارکنان تشکر کرده و  جایگاه علمی امروز کشور  را که  سبب اقتدار ملی و غرور همه ایرانیان شده است و حتی بیگانگان نیز به آن اعتراف می کنند حاصل تلاش شبانه روزی  خانواده آموزش عالی  و مجموعه  وزارت علوم دانست.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه علم و فناوری گفتمان مسلط کشور و اقتدار ملی ناشی از علم و فناوری  است  افزود : امروز همه اذعان دارند که پیشرفت کشور در حوزه علم وفناوری از دیگر زمینه ها بیشتر است و دستاوردهای علمی و فناوری  عزت و سربلندی کشور  را افزایش داده است ، بنابراین به خود افتخار می کنیم که در دستگاهی فعالیت کنیم که مرتبط با علم و فناوری است.

سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مسئولان گذشته آموزش عالی با حسن نیت خدمت کرده اند تاکید کرد : باید نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را  که در هر کار اجرایی وجود دارد جبران کنیم .  

وی کارکنان دستگاههای اجرایی را مهمترین سرمایه هر سازمان  دانست که بر ای بازدهی سازمان  باید به این سرمایه توجه کافی شود که در این زمینه کسب رضایت کارکنان  از  طریق فراهم آوردن امکانات معیشتی و رفاهی و همچنین  فراهم آوردن بستر  تبادل نظر ، گفتگو و تعامل  مسئولان با کارکنان بسیار اهمیت دارد.

توفیقی تاکید کرد : باید تلاش کنیم مشکلات معیشتی دانشگاهیان به حداقل کاهش یابد و فضایی فراهم کنیم تا همه اقشار دانشگاهی  اعم از اعضای هیات علمی ، کارمندان و دانشجویان در فضایی صمیمی و به دور  از هراس مطالب خودرا بیان کنند.

سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به اینکه در تمام دوران مدیریت خود تعامل مناسب با همکاران  از رویکردهای وی  بوده  است ،با تاکید بر اینکه نباید دیدار مسئولان و کارکنان منحصر به برخی مناسبت ها شود گفت : در کنار افزایش فرصت های دیدار حضوری کارکنان با مدیران باید از طرق دیگر مانند ارتباطات الکترونیکی نیز  استفاده کرد .

گفتنی است: در این مراسم متکان معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گزارشی از وضعیت نیروی انسانی این وزارتخانه و تسهیلات ارائه شده به کارکنان ارائه کرده و چند نفر از کارکنان نیز دیدگاههای خودر ا در خصوص مسایل کلان آموزش عالی و  صنفی و رفاهی بیان کردند.

برچسب ها: علوم ، دانشگاه ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار