مدير كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان گفت: عرصه هاي محيط زيست استان بيش از ۱۰ ميليون و ۷۰۰ هزار هكتار است كه بيش از دو ميليون هكتار آن تحت حفاظت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، كيومرث كلانتري دیروز در مراسم افتتاح اداره محيط زيست خوانسار، اظهار كرد: اين مقدار بيش از ۲۰ درصد عرصه هاي محيط زيست استان را در بر مي گيردکه ۱۰ درصد آن هم محافظت و هم مديريت و ۱۰ درصد ديگر حفاظت مي شود.
وي افزود: محيط زيست يك موضوع جدي است و مباحث فني و جهاني دارد و اگر نتوانيم توسعه و محيط زيست را هماهنگ كنيم شاهد حوادث بسيار ناگواري خواهيم بود.
كلانتري اظهار كرد: گرد و غبارهايي كه وارد كشور مي شود و تغيير فصول و بارانهاي سيل آسا در تابستان و خشكسالي در زمستان همه نشان از دخالت انسانها در محيط زيست و تاثير گذاشتن بر آن دارد.
وي گفت: نمي توانيم جلوي توسعه را به بهانه محيط زيست بگيريم اما بايد ديد در جريان توسعه چه چيزهايي به دست مي آوريم و چه چيزهايي از دست مي دهيم و وظيفه حفاظت محيط زيست موازنه ميان توسعه و محيط زيست است.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان جلوگيري از آلودگي هاي غير قابل جبران در محيط زيست، حفاظت از تنوع زيستي و تحقق اصل ۵۰ قانون اساسي را از جمله اهداف سازمان محيط زيست عنوان كرد.
وي افزود: اداره حفاظت محيط زيست وظايفي دارد و همكاري و همياري مردم و مسوولان مي تواند به اجراي اين وظايف كمك كند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.