رنگ خاکستری تمام طیف نور را به طور یکسان جذب می‌کند و بهترین رنگ برای انتخاب عینک آفتابی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران یجنورد، مضرات عینک آفتابی غیراستاندارد بیشتر از منافع آن برای سلامت چشم است، چشم عضوی حساس و مهم در بدن محسوب میشه که در صورت تخریب سلول‌های عدسی آن، امکان بهبودی وجود ندارد.

رنگهایی مانند بنفش، صورتی و آبی برای انتخاب عینک آفتابی مناسب نیست زیرا این رنگ‌ها تنها جنبه زیبایی و مد داشته و سلامت چشم را تضمین نمی‌کند.

در گذشته عینک خوب طلق تیره‌تری داشت و تیرگی عدسی یکی از مهم‌ترین ملاک‌های تشخیص کیفیت عینک آفتابی است. هرگز با خرید عینک آفتابی از دستفروشان، سلامت چشم خود را تهدید نکنید و موجب ضعف و خستگی چشم نشوید. اهمیت عینک آفتابی در عدسی و فریم آن است که عدسی باید قابلیت جذب نورهای مضر خورشید را داشته باشدو بیشترین ساعت استفاده از عینک آفتابی در شرایط معمولی بین ۱۰ صبح تا ۱۶ است، اما گاهی قبل و بعد این ساعت نیز لزوم استفاده از عینک ضروری است.

اشعه های مضر خورشید دو اشعه ی ماورای بنفش و مادون قرمز هستند و باعث ایجاد آب مروارید و کوری چشم می شوند، ترکیبات "پلی‌کربنات" در عدسی عینک‌های تقلبی به آسانی خراش برداشته واین شیارها موجب شکست نور و آسیب به چشم می‌شود. 

یکی از راههای  شناخت عینک تقلبی این است که عدسی عینک آفتابی را روی عدسی عینک فتوکروم (فرومتیک) قرار بدهیم واگر بعد از یک دقیقه عینک فرومتیک تغییر رنگ داد، باید از خرید آن عینک آفتابی خودداری کنیم./ز
برچسب ها: عینک ، آفتابی ، خاکستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.