به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "ایرج عزیزی"، با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از مردم در خریدهای خود از واحدهای صنفی به حقوق خود توجهی ندارند، اظهار کرد: مطمئنا نظارت مردم بر بازار جلوی بسیاری از تخلفات را خواهد گرفت.
وی از مردم خواست هنگام خرید کالا حتما فاکتور دریافت کنند و گفت: تمام فروشندگان موظفند چنانچه مشتری از آنها فاکتور بخواهد به آنها فاکتور بدهند که همین امر تا حدود زیادی تخلفها را کاهش میدهد و سبب میشود مصرف کننده در صورت تخلف بتواند مورد تخلف را سهلتر پیگیری کند.
عزیزی با اشاره به سامانه پیامکی 30009651 تعزیرات حکومتی برای دریافت تخلفات، اظهار کرد: در سال جاری تنها کمتر از 15 پیامک مبنی بر وقوع تخلف دریافت کردهایم که میطلبد مردم حساسیت بیشتری داشته و به حقوق خود توجه بیشتری کنند.
وی با اشاره به رایگان بودن روند رسیدگی به پروندهها در شعب تعزیرات حکومتی، گفت: مردم میتوانند بهترین ناظر بر بازار بوده و تخلفات را رصد کرده و برای رسیدگی به مراجع نظارتی گزارش دهند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در ادامه به تعداد پروندههای رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: طی این مدت در بخش شکات خصوصی 711 پرونده وارده و 754 پرونده مختومه داشتهایم. 120 پرونده نیز مربوط به اسفند سال گذشته بوده و در حال حاضر 77 پرونده در شعب تعزیرات حکومتی در دست بررسی است.
عزیزی گرانفروشی و اخذ وجه اضافی و عدم اجرا تعهد را عمده تخلفات واحدهای صنفی عنوان کرد.
وی گفت: رسیدگی به پرونده تخلفات در شعب تعزیرات حکومتی بسته به نوع پرونده از یک تا 30 روز به طول میانجامد و احکام نیز ظرف 10 روز اجرا خواهد شد.