رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در راستای انتقال آب ارس به دشت گلفرج 560 هکتار شبکه آبیاری تحت فشار در اولین روز هفته دولت به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان درآیین بهره برداری از شبکه آبیاری تحت فشار دشت گلفرج شهرستان جلفا گفت: برای اجرای این پروژه ملی 35 میلیارد ریال هزینه شده است از مبلغ فوق 85 درصد بصورت بلاعوض از محل اعتبارات دولتی و 15 درصد نیز بصورت مشارکت بهره برداران تامین شده است.

وی با بیان اینکه 350 هکتار نیز در هفته جهادکشاورزی سال جاری به بهره برداری رسیده بود اضافه کرد: با بهره برداری از این فاز 560 هکتاری، جمعاً 2200 هکتار از این پروژه ملی به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه باید در توسعه کشاورزی در دشت های گلفرج وگردیان شهرستان جلفا، از امکانات و قابلیت های منطقه آزاد ارس بخوبی استفاده شود افزود: این امر می تواند توسعه کشاورزی این شهرستان را به عنوان نمونه ای الگویی برای بخش کشاورزی شهرستان های دیگر استان مطرح سازد.

وی با اشاره به اینکه وجود زمین های حاصلخیز و قرارگیری دشت گلفرج و گردیان در منطقه آزاد تجاری، شرایط مطلوبی را برای دسترسی به تجهیزات لازم و فن آوری های، برای بهره برداران این اراضی به صورت بالقوه فراهم ساخته است گفت: این امر با تلاش بی وقفه و همچنین مدیریت توانمند جهت اجرای طرح های لازم با توجه به امکانات موجود، می تواند چهره بسیار متفاوت و شکوفا در کشاورزی را از خود به نمایش درآورد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به لزوم جذب سرمایه های لازم برای ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان اضافه نمود: بازاریابی با نگاهی مطمئن به صادرات، باید مد نظر جهادکشاورزی در تعامل با دستگاههای ذیربط شهرستان باشد تا اهداف تعریفی مورد نظر محقق گردد.

محمدیان همچنین از واگذاری 31 هکتاری اراضی کشاورزی برای متقاضیان تولید محصولات گلخانه ای در این شهرستان خبر داده و ادامه داد: طرح ایجاد کشتارگاه صنعتی این شهرستان با برآورد هزینه ای بالغ بر 42 میلیارد رالز و در زمینی به وسعت 10 هکتار آماده گردیده و سرمایه گذاران می توانند با حمایت سازمان برای احداث آن اقدام كنند. /ب

 

برچسب ها: شبکه ، آبیاری ، تحت فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.